چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ساعت ۸:۳۷
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اعلام کرد:

افزایش ۴۷ درصدی کشتار دام در استان/رشد ۲۰ درصدی جوجه ریزی در مرغداری ها

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: کشتار دام در استان طی 11 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 47 درصد افزایش داشته است.
افزایش 47 درصدی کشتار دام در استان/رشد 20 درصدی جوجه ریزی در مرغداری ها,

حمید رمضانی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در خراسان شمالی تعداد جمعیت دام سبک و سنگین حدود دو میلیون و 300 هزار راس است که سه درصد از جمعیت دامی کشور را شامل می شود.

رمضانی با بیان اینکه طی 11 ماهه امسال 105 هزار راس دام و در مدت مشابه آن در سال گذشته 72 هزار راس دام کشتار شدند، عنوان کرد: کشتار دام در استان طی 11 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 47 درصد افزایش داشته است.

وی اجرای طرح خرید تضمینی دام و متعادل سازی جمعیت گله ها را از عوامل افزایش کشتار دام در استان برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: گوشت قرمز استحصالی از کشتارگاه های دام استان طی 11 ماه امسال در حدود سه هزار و 800 تن بود.

وی همچنین گفت: طی این مدت 221 تن گوشت قرمز غیرقابل مصرف نیز در کشتارگاه های دام استان از بین برده شدند تا در بازار عرضه نشوند.

رمضانی در ادامه به طیور نیز اشاره و اظهار کرد: در استان 119 واحد طیور با ظرفیت سه میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره پرورش فعالیت دارند.

وی گفت: طی 11 ماهه امسال 10 میلیون و 400 هزار قطعه و در سال گذشته نیز هشت میلیون و 800 هزار قطعه جوجه ریزی شد که انجام جوجه ریزی طی 11 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: طی 11 ماهه امسال 12 میلیون و 400 هزار قطعه طیور در کشتارگاه های استان کشتار شدند و گوشت طیور استحصالی در این کشتارگاه ها 25 هزار تن بود.

وی افزود: 84 هزار قطعه طیور نیز در کشتارگاه های استان ضبط و از چرخه مصرف خارج شدند.

رمضانی در بخش دیگری از سخن خود درباره ارائه خدمات دامپزشکی به واحدهای دام و طیور استان طی 11 ماهه امسال نیز عنوان کرد: طی مدت یاد شده هشت میلیون و 800 هزار نوبت واکسیناسیون دام ها بابت مقابله با 12 نوع بیماری دامی از جمله شاربون، هاری، برسلوز و تب مالت انجام شد.

وی افزود: طی همین مدت، شش میلیون و 800 هزار نوبت واکسیناسیون نیز برای مقابله با سایر بیماری های اختصاصی دام از جمله بیماری های تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان تزریق شد.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر 42 درصد از خدمت واکسیناسیون انجام شده در جمعیت دامی استان توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی 11 ماهه امسال همچنین یک میلیون و 300 هزار راس دام عشایری استان نیز واکسیناسیون شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی درباره ارائه خدمات دامپزشکی به واحدهای طیور نیز بیان کرد: طی 11 ماهه امسال یک هزار و 900 مورد بازدید در راستای مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان انجام شد و نمونه گیری ها صورت گرفت که پاسخ تمامی نمونه گیری ها منفی بود.

رمضانی افزود: در سال جاری کانون فوق حاد پرندگان در استان نداشتیم.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک