جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۵۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ساعت ۱۱:۴۸

حال ناخوش روزبازار گرمه/ یکشنبه بازار همچنان در انتظار ساماندهی

روزبازارها، بازارهاي هفتگي و محلي، فرصت خوبي براي کاهش فاصله بين خريدار و فروشنده هستند.تولیدکنندگان و فروشندگانی از شهرهای دور و نزدیک در این بازارهای محلی حاضر می شوند و کالاهای خود را بی واسطه و با قیمت مناسب تر از بیرون عرضه می کنند.
حال ناخوش روزبازار گرمه/ یکشنبه بازار همچنان در انتظار ساماندهی,

به گزارش عصراترک ، سال های اول بازار روز گرمه در خیابان ناطق ( مرکز شهر گرمه) بود اما به دلیل اعتراض برخی کسبه و مردم آن منطقه بازار به شمال شهر در کنار پارک شقایق در حاشیه بلوار فدک انتقال پیدا کرد و چند سالی است که این بازار هر هفته یک شنبه ها دایر می شود.

مردم پس از انتقال در انتظار تغییر و تحولات و نیز رفع برخی از مشکلات بودند که قسمتی از آن مشکلات رفع، اما برخی از نواقص همچنان سال ها در این بازار روز باقی است.

امیری یکی از غرفه داران می گوید: چند سالی است که در این بازار امرار معاش می کنم اما متاسفانه در این بازار غرفه ها مشخص نیست و این امر بارها باعث جدال بین  برخی غرفه داران شده است.

وی ادامه می دهد: اینجا نه نمازخانه دارد و نه سرویس بهداشتی و این موضوع سختی کار ما را چند برابر کرده است.

 وی بیان می کند: در این بازار حتی پارکینگ مناسبی برای پارک ماشین ها وجود ندارد مردم مجبور هستند که خودروهای خود را دور میدان و یا حاشیه بلورها پارک کنند .

باقری یکی از شهروندان گرمه ای می گوید: گویا نظارتی بر بخش میوه و تره بار صورت نمی گیرد چون بارها دیده ایم که میوه ها و سبزیجات را روی زمین برای فروش گذاشته اند.

وی ادامه می دهد: در این شرایط کرونایی نظارت های بهداشت باید بیشتر از قبل باشد و در بخش میوه و تربار بازار بهداشت رعایت نمی شود و حتی بخش میوه و تربار زمینش خاکی است و آسفالت نیست.

محمدی یکی از بازاریان بومی هم اظهار می کند: به علت سرمای شدید و نبود امکانات گرمایشی مجبوریم تنها در ساعات ظهر بازار غرفه را راه اندازی کنیم و غروب زودتر باید وسایل را جمع کنیم که سرما و بارندگی به محصولاتمان آسیب نرساند و متولیان امر باید در فصل سرما و گرما امکاناتی را در نظر بگیرند تا در مدت زمانی که این جا هستیم دچار مشکل نشویم.

جلالی درخواست نظارت بیشتر مسئولان بر قیمت و کیفیت اجناس را دارد و می گوید: برخی اجناس با توجه به کیفیت شان قیمت بسیار بالایی دارند و بر فروش برخی از البسه باید نظارت بیشتری شود

 
جانمایی روز بازار گرمه نیازمند پیشنهاد شهرداری و تایید شورای ترافیک
مسئول واحد ساماندهی و نظارت بر بازار هفتگی و آرامستان شهرداری می گوید: احداث پارکینگ مستلزم وجود زمین مورد نیاز می باشد.

محمودیان می افزاید: در مجموع جانمایی محل بازار هفتگی به پیشنهاد شهرداری و با تأیید شورای ترافیک شهرستان میسر است.

وی ادامه می دهد: نظارت بر قیمت ها به عهده تعزیرات بوده و از وظیفه شهرداری خارج است.

وی تصریح می کند: به واسطه اینکه در محدوده شهری شهرداری مکان مناسب و با وسعت وجود نداشته،محل های بازار هفتگی اجباراً تغییر می کند.

محمودیان در خصوص سرویس بهداشتی می گوید: درضلع شمالی بلوار فدک از حدود ۵سال قبل یک دستگاه کانکس ۶چشمه ای سرویس بهداشتی برای استفاده برادران و خواهران نصب شده است.

وی ادامه می دهد: چون عملاً باند سمت چپ بلوار فدک برای تردد شهروندان درنظر گرفته شده،مکان فعلی میوه و تره بار به صورت موقتی بوده،تا در روزهای آتی با ادامه بلوار فدک و انحراف ضلع جنوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی می افراید: چون مکان میوه و تره بار موقتی بوده لذا هزینه زیاد آسفالت این مکان مقدور نیست .

وی اظهار می کند: اخیرا به پیشنهاد شهردار و مذاکره با شورای شهر محل دائم مناسبی جهت احداث بازار روز و هفتگی درخور شأن شهروندان و کسبه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان می کند:  چون خدمات رسانی به شهروندان وظیفه ما بوده و خود را خادم مردم می‌دانیم،لذا انتقادات و پیشنهادات را به دیده جان می پذیریم.


انتهای پیام/ محمودیان

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک