جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس دیدنی ها | کد خبر: ۲۸۵۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ - ساعت ۱۲:۴
گزارش تصویری؛

نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان

نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان در یک اتاق 24 متری به عنوان اولین فروشگاه و نمایشگاهی است که به صورت دائمی مختص صنایع دستی این منطقه فعالیتش را آغاز کرده است.

به گزارش عصراترک، ترکمن‌های استان خراسان شمالی زیورآلات متنوع، زیبا و فراوان مخصوص به قوم خود را دارند که بیشتر بانوان این قوم برای زینت خود از آنان استفاده می‌کنند، این اشیای گرانبها از پیشینیان به ارث رسیده و بخشی از تاریخ و تمدن ترکمن‌هاست، تا دو دهه گذشته اهالی روستاهای منطقه جرگلان زیورآلات را برای عرضه به بانوان می‌ساختند و این آثار هنری خواهان بسیاری دارند.

به همین دلیل و با هدف جلوگیری از فراموشی هنر دستان زنان ترکمن، نمایشگاهی تحت عنوان صنایع دستی در ادامه راه شهید راه سلامت دکتر عبدالجلیل غیادی پزشک فعال منطقه و  همچنین فعال کردن و ایجاد تحرک بیشتر از سوی بانوان منطقه جرگلان راه اندازی شده است.

تولیدات موجود و قابل نمایش تمامی صنایع دستی ترکمن از جمله فرش دورو . فرش پشمی،  گلیم ترکمنی ، پادری ، آویز در، لباس‌های محلی، تزئینات ترکمنی، پاپوش ها، کیف طرح ترکمن، و .... است که مکان این نمایشگاه و فروشگاه ما بین روستای گرکز و شهر یکه سعود است که تمامی روستاها به آن دسترسی خواهند داشت.

 

 

انتهای پیام/ رحیمی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک