یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۴۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ساعت ۱۱:۴۶
گزارشی از وضعیت استخر روباز بانوان در بجنورد؛

استخری که تبدیل به باتلاقی برای مسئولان شده است/ خاک خوردن دو میلیارد تومان اعتبار بعد از سه سال

استخر روباز بانوان بجنورد، از ابتدای تیرماه سال 97 در ضلع شمال شرقی بوستان بش قارداش بجنورد در مساحتی نزدیک به 5 هزار مترمربع ساخته شد.
استخری که تبدیل به باتلاقی برای مسئولان شده است/ خاک خوردن دو میلیارد تومان اعتبار بعد از سه سال,

به گزارش عصراترک، افتتاح استخر روباز بانوان ریسک بزرگی است که هر کسی آن را نمی پذیرد به همین دلیل در معدود شهرهای کشور شاهد احداث استخر روباز برای بانوان هستیم، اما شهردار وقت بجنورد در سال 97 با پذیرش این ریسک اقدام به احداث استخر روباز بانوان در پارک تفریحی توریستی بش قارداش کرده است.

علی رغم اینکه این پروژه شاید با هدف ایجاد فضایی مفرح برای بانوان و جذب گردشگر ایجاد شده است اما باید دید جوانب امر به خوبی سنجیده شده است و جنبه تامین امنیت که مهمترین بعد اجرای این پروژه است به طور کامل رعایت شده و اینکه آیا مجریان این طرح می توانند تضمینی برای آن بدهند؟

آیا احداث استخر روباز در اولویت نیازهای بانوان قرار دارد و اینکه چند درصد از بانوان تمایل به استفاده از این استخر را خواهد داشت؟

علاوه بر این با توجه به ساکن بودن بخش زیادی از جمعیت شهر بجنورد در مناطق حاشیه شهر به مهمترین دغدغه شهروندان این مناطق که آسفالت معابر، جمع آوری آب های سطحی است پرداخته شده و آیا چاره اساسی برای احداث پارکینگ و روان سازی ترافیک سطح شهر اندیشیه شده که ساخت استخر روباز بانوان در اولویت کاری قرار گرفته است؟

و نکته پر اهمیت تر اینکه در اجرای این پروژه تا چه میزان از نظرات کارشناسی استانداری، دستگاه های فرهنگی و گردشگری استفاده شده و این پروژه که با سبکی مدرن ساخته شده است چه میزان می تواند درآمدزایی برای شهرداری بجنورد داشته باشد و چقدر به جذب گردشگر در استان کمک خواهد کرد؟

 

تایید نشدن امنیت استخر روباز بانوان در بجنورد

با مطرح شدن تمام این سوالات و اتمام این پروژه در سال 97، اما امنیت این استخر توسط رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و رئیس پلیس امنیت استان تایید نشد و این پروژه به حالت بلاتکلیفی رها شد.

نکته قابل توجه این است که هزینه ساخت این پروژه سه سال قبل، دو میلیارد تومان بوده است که در این مدت و با تعطیلی این مکان بلااستفاده باقی مانده و خاک می خورد، در حالی که بخش زیادی از جمعیت شهری بجنورد در حاشیه شهر زندگی می کنند و برای رفع نیاز های اولیه زندگی شان دچار مشکل هستند، شاید اگر این مبلغ در آن نقاط مصرف می شد، می توانست بخش زیادی از مشکلات این افراد را رفع کند.

حال با این وجود و تغییر دو شهردار و روی کار آمدن شورای شهر جدید در ششمین دوره سوال اینجاست که بالاخره تکلیف این استخر به کجا خواهد رسید؟

 

سرپوشیده کردن استخر روباز بانوان، جزو پیشنهادات است

جمشید عین بیگی، رئیس شورای شهر بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک یکی از مسائل پیش روی شورای ششم را تعیین تکلیف پروژه های بلاتکلیف شهری عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از این پروژه ها همچون استخر روباز بانوان در پارک بش قارداش بجنورد از این قبیل هستند که نه قابلیت استفاده با کاربری تعریف شده دارند و نه در شرایط فعلی تغییر کاربری ممکن است.

وی ادامه داد: طی برگزاری جلسات متعدد، موضوع قابل طرح این است که با تغییر کاربری، بهترین شیوه استفاده از فضا و هزینه زیادی که در آن شده است، چه می تواند باشد.

عین بیگی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر احتمال سرپوشیده شدن استخر نیز توضیح داد: استفاده به عنوان استخر سرپوشیده جزو گمانه زنی و پیشنهاداتی است که در بحث ادامه پروژه و استفاده از این فضا داده شده ، اما اگر استخر سرپوشیده شود، صرفا برای بانوان قابلیت استفاده نخواهد داشت و باید استفاده به صورت عمومی باشد.

 

ارتفاع و مسافت این استخر، راه دسترسی را دشوار کرده است

وی راه دسترسی به این استخر را سخت خواند و گفت: ارتفاع و مسافت، شرایط دسترسی را دشوار کرده است و تصمیم براین است که به بهترین شکل بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

عین بیگی گفت: مسئولان در جایگاهی همچون شورا که توسط مردم انتخاب می شوند، نباید شتاب زده و مقطعی عجولانه تصمیم بگیرند و بدون مطالعه پروژه را تصویب یا رد کنند، باید حتما قبل از تصمیم گیری با مطالعه و کار کارشناسی اجرا شود.

وی با بیان اینکه از این قبیل پروژه ها که بدون مطالعه تصویب و در مقام اجرا قرار گرفته اند،تعداد زیادی وجود دارد، گفت: پروژه هایی همچون استخر بانوان که پس از اجرا به مشکل خورده اند، باعث تاسف هستند زیرا این هزینه ها از بیت المال و حقوق مردم است، نباید بی گدار به آب زد و بی فکر تصمیم گرفت.

 

استخر بانوان بش قارداش تعیین تکلیف می شود

در این باره، جواد حمیدی، شهردار بجنورد نیز تکمیل پروژه های ناتمام سرمایه گذاری و اقدام در زمینه انجام سرمایه گذاری های جدید توسط شهرداری بجنورد را از اولویت های کار خود برشمرد و گفت: شهرداری بجنورد ابتدا وضعیت تکمیل پروژه های سرمایه گذاری ناتمام را تعیین تکلیف خواهد کرد.

وی درباره تعیین تکلیف نحوه بهره برداری از پروژه استخر بانوان بش قارداش نیز اعلام کرد: تصمیم بر این است که این پروژه یا به استخری برای مردان و یا کافی شاپ تغییر کاربری داده شود.

حمیدی افزود: پس از اینکه تصمیم درباره آن نهایی و زیرساخت های بهره برداری از آن آماده شد به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد تا بهره برداری کند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک