پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ساعت ۹:۴

حفر چاه های غیر مجاز، دردی فزایند بر ذخایر آب در دشت های ممنوعه و بحرانی شهرستان

هادی قهرمانیان مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان گفت: قریب به اتفاق دشت های مانه و سملقان ممنوعه و یا ممنوعه بحرانی است و وضعیت منابع آبی نامناسب است، حفر چاه های بیشتر هم می تواند زخم خشکسالی را عمیق تر کند.
حفر چاه های غیر مجاز، دردی فزایند بر ذخایر آب در دشت های ممنوعه و بحرانی شهرستان ,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان از خطر حفر چاه های غیر مجاز برای منابع آب خبرداد گفت: کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی کشاورزان را نگران کرده است در این میان کشاورزان به استفاده از منابع زیر زمینی روی آورده اند که توصیه ما به خودداری از برداشت غیرمجاز از این منابع است.

هادی قهرمانیان مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان اظهار کرد: قریب به اتفاق دشت های مانه و سملقان ممنوعه و یا ممنوعه بحرانی است و وضعیت منابع آبی نامناسب است، حفر چاه های بیشتر هم می تواند زخم خشکسالی را عمیق تر کند.

وی گفت: ۶۵ درصد از آب مورد نیاز کشاورزان این شهرستان از منابع سطحی تامین می شود و کاهش بارندگی ها در سال جاری، تاثیر مستقیم در کشت و کار داشته است.

 قرمانیان افزود: خشکسالی سبب شد تا کشت دانه روغنی کلزا امسال به نصف کاهش یابد، هر سال یکهزار تا یکهزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان زیر کشت کلزا می رفت اما امسال تنها در ۷۰۰ هکتار کشت انجام شده است.

انتهای پیام/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک