سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ساعت ۹:۵۹

نیروگاه خورشیدی جاجرم کلنگ زنی خواهد شد

سید محمد پاکمهر از کلنگ زنی پروژه نیروگاه تولید برق خورشیدی در جاجرم همزمان با نخستین سفر سید ابراهیم رئیسی به استان خبر داد.
نیروگاه خورشیدی جاجرم کلنگ زنی خواهد شد,

سید محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به کلنگ زنی پروژه نیروگاه تولید برق خورشیدی جاجرم، اظهار داشت: مطالبه مردم جاجرم از وزارت نیرو، کلنگ زنی پروژه احداث نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی است که در سال ۱۳۹۶ توسط چیت چیان وزیر نیرو وقت با سرمایه گذاری خارجی کلنگ زنی شد اما همچنان ناتمام مانده است.

وی افزود: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر پاک خورشید و باد از جمله رویکردهای نوین بسیاری از کشورهای توسعه یافته، برای تامین نیاز جوامع بشری محسوب می شود.

پاکمهر خاطرنشان کرد: در این عرصه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق کویری و بیابانی که دارای بیشترین و طولانی‌ترین مدت زمان تابش نور خورشید بوده و راندمان بالایی برای تولید برق دارند به‌ویژه سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی (گرمه وجاجرم) از اولویت برخوردارند.
 
انتهای پیام
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک