سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ساعت ۱۰:۵۶
امام جمعه جاجرم:

ارزش های اسلامی تبدیل به فرهنگ عمومی شوند

امام جمعه جاجرم با بیان اینکه مسائل فرهنگی در اولویت امور جامعه است، گفت: باید تلاش کنیم الگو ها و سبک زندگی بیگانه تغییر کند و ارزش های اسلامی به فرهنگ عمومی و سبک زندگی تبدیل شود.
 ارزش های اسلامی تبدیل به فرهنگ عمومی شوند,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم، حجت الاسلام محمد موسوی، امام جمعه شهر جاجرم در چهل و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان،اظهار کرد: مسائل فرهنگی از اولویت امور جامعه محسوب می شود و تلاش کنیم الگوها و سبک زندگی بیگانه تغییر و به ارزش های اسلامی تبدیل شود و الگوهای نوجوانان ما شهدا ،علماء و افراد شایسته باشند تا تربیت صیح و اصولی داشته باشند .

امام جمعه جاجرم گفت: ماموریت شورای فرهنگ عمومی این شهرستان این است که تمام ارزش های اسلامی تبدیل به فرهنگ عمومی شوند و مواظب باشیم که دشمن از خود ما یارگیری نکند و به نوجوانان دشمن شناسی را یاد دهیم و همانطور که آنها برنامه ریزی می کنند و در نظر دارند نسل ما را تغییر دهند ما هم بیدار باشیم و با برنامه ریزی مناسب نوجوانان را به سمت ارزش ها و سبک زندگی اسلامی سوق دهیم .

وی ادامه داد: استکبار ستیزی باید در جامعه اسلامی نهادینه و تبدیل به فرهنگ عمومی  شود تا مردم در برابر سلطه و نقشه های آنها ایستادگی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان جاجرم با بیان اینکه  ساختار فرهنگی نیاز به بازسازی انقلابی دارد، گفت: باید سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود و در مقابل تهاجم فرهنگی ایستادگی کنیم .

علی اصغر شکوری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی به مناسبت روز فرهنگ عمومی گزارشی از جلسات شورا ارائه داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا به حال 8 جلسه در شهر سنخواست و شهر جاجرم  با 60 مصوبه برگزار شده است  که از این تعداد مصوبات حدودا 85 درصد اجرای شده است.

شکوری با بیان اینکه حوزه فرهنگ، حوزه وسیعی است، افزود: فلسفه شورای فرهنگ عمومی این است که همه دستگاه ها و اعضاء کمک کنند تا فرهنگ عمومی جامعه ارتقاء یابد و این مسیر با کمک تمام اعضاء میسر خواهد شد.

وی بیان داشت : فرهنگ عمومی مورد نظر اسلام مبتنی و متکی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده و فرهنگ عمومی جامعه نشات گرفته از معارف الهی است و افراد در چهارچوب دینی و قوانین وحیانی می تواند به آرامش و سکینه دست یابد.

وی اعتماد به نفس،مسئولیت پذیری،آشنایی با سبک زندگی اسلامی و مهارت در تکنولوژی های روزانه را عوامل تربیت صحیح و اصولی، جوان و نوجوان برشمرد.

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک