جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ساعت ۱۷:۲۶
در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد تصمیم گرفته شد؛

منظر و بنای تاریخی مقبره الشهدای بجنورد ساماندهی شود

در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد که با حضور جانشین ارشد نظامی ارتش خراسان شمالی برگزار شد، تشکیل کارگروه تخصصی برای ساماندهی و مطلوب سازی محوطه، منظر و بنای مقبره الشهدای شهر بجنورد در دستور کار اجرا قرار گرفت.
منظر و بنای تاریخی مقبره الشهدای بجنورد ساماندهی شود,

به گزارش خبرنگار عصراترک، امروز در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد، مهدی معلم، رییس کمیسیون زیست و خدمات شهری شورای شهر بجنورد اظهار کرد: طی چند روز اخیر شهرداری بجنورد نسبت به مناسب سازی محوطه پیرامونی بنای مقبره الشهدای شهر بجنورد اقدام کرد.

معلم گفت: در این راستا، شهرداری بجنورد پاکسازی محوطه این بنای تاریخی را از وجود نخاله ها همچنین تسطیح فضای پیرامونی این بنا را انجام داد.

وی همچنین افزود: معتادان کارتن خواب ساکن در این محیط جمع آوری و به گرمخانه منتقل شدند.

در این جلسه، سرهنگ عمادی، جانشین ارشد نظامی ارتش خراسان شمالی نیز در این باره اظهار کرد: در سال 91 توافقی ما بین ادارات وقت میراث فرهنگی استان، ارتش استان، شورای شهر و شهرداری بجنورد در زمینه ساماندهی و مطلوب سازی بنا و محوطه مقبره الشهدای شهر بجنورد انجام شده بود، با این وجود، تا به کنون در این زمینه اقدامی موثر انجام نشده است.

سرهنگ عمادی گفت: با این وجود، امروز شاهد آن بودم که شهرداری بجنورد بدون هماهنگی نسبت به تسطیح و خاک برداری نخاله از این محیط اقدام کرده است که نسبت به این اقدام هماهنگ نشده با ارتش استان گلایه دارم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این محوطه در مالکیت نهاد ارتش استان است، هرگونه اقدام در این فضا باید با اجازه ارتش کشور انجام و می بایست برای اجرای اقدامات در این فضا مجوز اخذ شود.

با این وجود، جانشین ارشد نظامی ارتش خراسان شمالی با بیان اینکه برای مناسب سازی و مطلوب سازی فضا و محیط این بنا و پیرامون آن آماده همکاری با ادارات میراث فرهنگی و شورای شهر و شهرداری بجنورد هستیم، عنوان کرد: حتی مجوز ایجاد باغ موزه ارتش در این عرصه تحت مالکیت ارتش را اخذ کرده ایم.

جمشید عین بیگی، رییس شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه عنوان کرد: شهرداری بجنورد مالکیت ارتش بر این فضا و عرصه را به رسمیت می شناسد.

عین بیگی تصریح کرد: قصد بر این است که با هماهنگی میان ارتش استان، اداره کل میراث فرهنگی استان، شورای شهر و شهرداری بجنورد بنا و محوطه مقبره الشهدای شهر بجنورد از وضعیت مخروبه خارج و به فضایی مطلوب برای شهر بجنورد تبدیل شود.

وی بیان کرد: برای اقدامی هماهنگ در راستای ساماندهی و مطلوب سازی بنا و محوطه مقبره الشهدای بجنورد باید در شورای شهر بجنورد با حضور نمایندگان ارتش استان و اداره کل میراث فرهنگی استان جلسات تخصصی به منظور تعیین تکلیف اقدامات همچنین تعیین وظایف این دستگاه های ذی ربط جلسات تخصصی برگزار و تفاهم نامه فی ما بین نیز منعقد شوند.

رییس شورای شهر بجنورد اعلام کرد: در این زمینه، فردا اولین کارگروه تخصصی برای اتخاذ تصمیمات کارشناسانه در شورای شهر بجنورد تشکیل و جلسات آن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک