شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ساعت ۱۴:۲۲
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

بازار مرغ استان از فردا عادی می شود

محمد محمدزاده با اشاره به کمبود گوشت مرغ طی چند روز اخیر در استان گفت: بازار مرغ استان از فردا به شرایط عادی برمی گردد.
 بازار مرغ استان از فردا عادی می شود,

محمدمحمدزاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با بیان اینکه 50 روز پس از جوجه ریزی مرغ به بازار عرضه می شود، اظهارکرد: در 50 روز گذشته محدودیت هایی منجر به افزایش فاصله بین جوجه ریزی ها به 90 روز شد.

محمدزاده اظهارکرد: میزان جوجه ریزی طی دو ماه گذشته 80 درصد کاهش یافت که این محدودیت ها در سراسر کشور انجام گرفت.

وی با بیان اینکه هرچند در آبان ماه این محدودیت ها برداشته شد، اظهارداشت: محدودیت ماه های قبل باعث کمبود مرغ در استان طی 3 روز گذشته شد که از فردا میزان مرغ در استان مناسب خواهد بود.

محمدزاده گفت: طبق گزارش شبکه سراسری قیمت مصوب مرغ درب کارخانه21هزار، خرید عمده 29هزار و مصرف کننده 31هزار تومان است اما چون این قیمت کتبی اعلام نشده در استان ما اجرا نشده اما در استان های همجوار اجرایی شده است.

این مقام مسئول گفت: طی 7ماه گذشته با توجه به محدودیت های کرونا میزان مصرف گوشت مرغ در استان به 40 الی 45تن کاهش یافت و تمام مرغ مورد نیاز استان در استان تامین می شد اما پس از کاهش محدودیت ها، نیاز مردم استان به 55 الی 60تن در روز افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاظر نیز تا 45تن  گوشت مرغ در استان تامین می شود و تا 20 تن اضافه برآن را در صورت نیاز بازار از استان های دیگر تامین می کنیم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف سالانه مرغ در استان 28هزار تن است، گفت: با توجه به میزان تولید واحدهای صنعتی تولید مرغ در استان حدود 6 الی 8 هزار تن کمبود مرغ داریم.

محمدزاده خاطرنشان کرد: مردم نگران تامین مرغ نباشند چراکه میزان تولید و توزیع گوشت مرغ از ابتدای آبان ماه تا انتهای ماه مناسب است.

انتهای پیام/یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک