شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ساعت ۸:۲۱
هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

عادی انگاری مردم باعث ایجاد پیک ششم کرونا خواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: پیک پنجم کرونا را در خراسان شمالی پشت سر گذاشتیم و امیدواریم پیک ششم را نبینم، اما این در حالی است که در برخی از استان ها زمزمه هایی از شروع پیک ششم به گوش می رسد.
عادی انگاری مردم باعث ایجاد پیک ششم کرونا خواهد شد,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، سید احمد هاشمی افزود: با وجود این که به نظر می رسد در حال گذر از پیک پنجم کرونا هستیم، اما هنوز از کاهش موارد بستری و ابتلا در استان رضایت نداریم و آن گونه ای که انتظار داشتیم نبوده است.


وی ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگارشده اند و به گونه ای عادی انگاری می کنند که گویا شرایط به حالت عادی برگشته  حتی ماسک نمی زنند و در تجمعات شرکت می کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با توجه به این که ایام ماه محرم و صفر گذشت و ماه ربیع الااول آغاز شده است، گفت: در این ماه مراسم جشن ها و شادی رونق می گیرد و این تصور همه این است که با شرایط  ایجاد شده در رنگبندی می توانند تجمع داشته باشند، اما برگزاری مراسم بدون رعایت پروتکل ها عواقب بدی در شیوع و گشترش بیماری کووید 19 خواهد داشت.


سید احمد هاشمی با ابراز رضایت از روند خوب واکسیناسیون افزود: انجام واکسیناسیون به معنای پایان کرونا  نیست و همچنان باید دوری از تجمعات و زدن ماسک را فراموش نکنیم.


وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از کشورهای که بعد از واکسیناسیون رعایت مسایل بهداشتی را نداشتند، مرگ و میر و آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته بود.    


 هاشمی هم چنین گفت: متاسفانه برخی از والدین از دریافت واکسن خودداری کرده اند که این افراد مانع زدن واکسن فرزندان خود هم خواهند شد که برای بهبود این مشکل با آموزش وپرورش برنامه ریزی های لازم انجام شد.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک