شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ - ساعت ۹:۲

۱۳۶ هزار نفر در خراسان شمالی با نام محمد و ترکیبات آن نامگذاری شده اند

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی از ثبت 136 هزار و 583 واقعه ولادت با نام مبارک محمد و ترکیبات آن و ثبت 7 هزار و 526 واقعه ولادت با نام مبارک جعفر یا صادق و ترکیبات آن از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان خبر داد.
۱۳۶ هزار نفر در خراسان شمالی با نام محمد و ترکیبات آن نامگذاری شده اند,

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال استان در گفتگو با خبرنگار عصراترک، ضمن عرض تبریک بمناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) گفت: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد 498 هزار و 459 نفر از جمعیت استان را مردان و 493 هزار و 639 نفر را زنان تشکیل می دهند، که با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال 136 هزار و 583 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک محمد و ترکیبات آن و 7 هزار و 526 واقعه ولادت با نام مبارک جعفر یا صادق و ترکیبات هر دو در استان نامگذاری شده اند.

 وی افزود:  حدود 27.5درصد با نام محمد و ترکیبات آن و 2 درصد با نام جعفر یا صادق و ترکیبات هر دو نامگذاری شده اند.

 زاهدی نیا اظهار داشت: طی هفت ماهه سال جاری تعداد 8 هزار و 283 واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که 782 نفر از این تعداد با نام مبارک محمد و ترکیبات آن نامگذاری شده اند. 

وی خاطرنشان کرد: پنج نام منتخب مردان نیز در هفت ماهه سال 1400 ، محمد ، امیرعلی ، علی ، آریا و حسین است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

وی گفت: جمعیت کل استان تا پایان هفت ماهه سال جاری، 992 هزار و 134 نفر است.

انتهای پیام/پاک منظر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک