جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس دیدنی ها | کد خبر: ۲۸۴۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ساعت ۱۰:۲۹
گزارش تصویری؛

گلخانه سبزی و سیفی جات در مانه و سملقان

ایجاد گلخانه با حمایت های ضعیف و عدم توجه به مسائل و مشکلاتی که کرونا عاید گلخانه داران همانند سایر مشاغل کرده است سبب شده این قشر برای باز پرداخت  تسهیلات بانک ها با مشکل مواجه شوند؛ این امر مساعدت بانک ها را می طلبد.
گلخانه سبزی و  سیفی جات در مانه و سملقان  ,

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان، چندسالی است که احداث واحدهای گلخانه ای در سراسر کشور رواج یافته و گلخانه مانند یک تکنولوژی جدید به شدت مورد پذیرش کشاورزان قرار گرفته است.

کشاورزی از آن دسته شغل‌هایی است که شاید به خاطرسختی ها و درآمد کم، جوان‌ها کمتر به سمت آن می روند، اما جوانی از مانه و سملقان با راه اندازی گلخانه سبزی و صیفی جات برای اولین بار در شهرستان فلفل دلمه ای رنگی کشت کرد و اکنون به دیگران هم مشاوره می دهد. 

ایجاد گلخانه با حمایت های ضعیف و عدم توجه به مسائل و مشکلاتی که کرونا عاید گلخانه داران همانند سایر مشاغل کرده است سبب شده این قشر برای باز پرداخت  تسهیلات بانک ها با مشکل مواجه شوند؛ این امر مساعدت بانک ها را برای باز پرداخت مدت دار برای کسب و کار های نو می طلبد تا باعث رونق این کسب و کار ها وافزایش کار و کار آفرینی و ایجاد روحیه امید و زندگی در بین جوانان شهرستان مانه و سملقان شوند. شهرستانی که به دلیل مهاجرت بیش از حد جوانان برای کار های فصلی در شهرهای بزرگ و دور بودن از خانه و کاشانه با کمبود نیروی جوان مواجه است .

در سالی که گذشت خبر فوت چندین جوان مانه و سملقانی از شهر های دیگر به گوش رسید جوانانی که به دنبال شغل به شهر های دیگر مهاجرت کرده اند و به هر دلیلی دچار سانحه گشته اند، چه خوب است دست و بال جوانان فعال و کار آفرین در شهرستان گرفته شود تا جوانان بیشتری به سمت خود اشتغالی جذب شود و وضعیت کار و امید به زندگی در شهرستان محروم مانه و سملقان بالا رود. 

نبود نیروی کار جوان و فعال و خالی شدن روستا ها از جوانان، کشاورزی را دچار مشکل می کند؛ آمار ازدواج پایین می رود و بسیاری ازآسیب های اجتماعی را به وجود می آورد، متاسفانه شهرستان مانه و سملقان از لحاظ شغل و کار وضعیت مناسبی ندارد  و این امر مهم توجه بسیار جدی مسئولان و متولیان امر را می طلبد. 

 



تصاویر: رمضانی 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک