پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ساعت ۸:۴۶
در جلسه پیشگیری از وقوع جرم مطرح شد؛

اهتمام دستگاه قضایی بر پیشگیری از وقوع جرایم سرقت/ آمار پایین سرقت در جاجرم

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم جاجرم گفت: پیشگیری از تداوم سرقت و فروش اموال مسروقه از مهمترین محور‌های مورد بحث در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان است.
 اهتمام دستگاه قضایی بر پیشگیری از وقوع جرایم سرقت/ آمار پایین سرقت در جاجرم ,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم اکبری، رئیس دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم جاجرم  در جلسه پیشگیری از وقوع جرم ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی، مجاهدت‌ها و اهتمام جدی مراجع انتظامی، وجود امنیت به ویژه در ابعاد اجتماعی را زمینه ساز رونق فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه و سرمایه گذاری برشمرد و تصریح کرد: امنیت به ویژه از نوع پایدار آن برای یک جامعه نعمت بزرگی است و با تقویت زیرساخت‌های تولید امنیت در جامعه می‌توان به نحوی سطح احساس امنیت را در جامعه ارتقاء داد.

اکبری تصریح کرد: ایجاد امنیت در جامعه تمهیداتی فراهم می‌سازد تا با کاهش نگرانی ها، خلاقیت‌ها و ابتکارات در ابعاد مختلف از جمله در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به بهترین وجه به کار گرفته شود و رشد و بالندگی در جامعه نهادینه شود.


وی با بیان اینکه پیشگیری از تداوم سرقت و فروش اموال مسروقه از مهمترین محور‌های مورد بحث در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان بود به برخی جزئیات مباحث مطروحه در این جلسه نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی از بین برنده احساس امنیت در جامعه، تعدد و تکثر موارد سرقت است که متأسفانه به دلایل مختلف رخ می‌دهد و هزینه‌های سنگینی را تحمیل می‌کند.

اکبری عنوان کرد: باید کاری کنیم که اساسا انگیزه‌های ارتکاب جرم سرقت کاهش یابد که این کار مستلزم برنامه ریزی دراز مدت و همه جانبه با مشارکت تمامی قوا و ارکان حاکمیت است، ولی در کوتاه مدت می‌توان با تشکیل بانک اطلاعاتی و شناسایی سارقین و افرادی که اموال مسروقه را خریداری می‌کنند و رصد و پایش مداوم رفتار آنان و تقویت گشت‌های نظارتی انتظامی موارد سرقت را به حداقل کاهش داد.

فدوی، دادستان عمومی و انقلاب جاجرم نیز تصریح کرد: خوشبختانه در این حوزه قضایی اقدامات مؤثری در پیشگیری از وقوع سرقت‌ها انجام شده بطوریکه در حال حاضر می‌توان اذعان داشت جاجرم به نسبت دیگر شهرستان‌های استان وضعیت مطلوبی در بحث کنترل سرقت‌ها و کشف اموال مسروقه دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا با تقویت نظارت‌ها و مراقبت‌های لازم و انجام اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده تا حد ممکن از بروز سرقت‌ها جلوگیری شود.
 
انتهای پیام
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک