سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۲۶ - ساعت ۱۱:۴۲

مشاهده چهار قلاده یوزپلنگ در میاندشت جاجرم

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: محیط‌بانان و افراد محلی میاندشت شهرستان جاجرم بتازگی چهار قلاده یوزپلنگ در این منطقه مشاهده کرده‌اند.
مشاهده چهار قلاده یوزپلنگ در میاندشت جاجرم,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم. حبیب لشکری اظهار داشت: یک کشاورز که مشغول آبیاری زمین خود بود، یوزپلنگ مادر را به همراه ۲ توله مشاهده کرده است و روز گذشته هم یکی از محیط بان یک قلاده یوزپلنگ را مشاهده کرده که احتمال می رود یوز نر باشد.

وی افزود: یکی از محیط بانان، یوزپلنگ را در محور سنخواست به جاجرم مشاهده کرده است و یوزماده و توله ها هم در ضلع غربی پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم مشاهده شده است.

لشکری خاطرنشان کرد: پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو یکی از بهترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی در ایران و قاره آسیاست که با وجود منطقه دشتی و تپه ماهورها و وجود طعمه فراوان محلی امن و مناسب برای زیست این گونه ارزشمند است.

وی گفت: افزایش شمار مشاهدات یوزپلنگ در میاندشت جاجرم و نیز سایر نقاط استان، نشان از بهبود وضعیت زیست این حیوان ارزشمند دارد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: برآورد می شود دست کم پنج قلاده از این گونه ارزشمند و زیبا در استان زیست می کند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک