جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ساعت ۱۲:۴۷
رییس اداره توسعه تعاون خراسان شمالی عنوان کرد:

ایجاد ۲۱ هزار شغل در شرکت های تعاونی استان/تشکیل شرکت های پشتیبان برای تقویت تعاونی ها

رییس اداره توسعه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی هزار و 632 شرکت تعاونی فعال وجود دارد که این شرکت ها برای 21 هزار و 500 نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده اند.
ایجاد 21 هزار شغل در شرکت های تعاونی استان/تشکیل شرکت های پشتیبان برای تقویت تعاونی ها,

شیدا شفیعی، رییس اداره توسعه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: در خراسان شمالی، تا به کنون سه هزار و 530 شرکت تعاونی تشکیل شده اند که از این تعداد، در حال حاضر هزار و 632 شرکت تعاونی فعالیت دارند.

شفیعی گفت: این شرکت های تعاونی فعال برای 21 هزار و 500 نفر فرصت اشتغال در استان ایجاد کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا از زمستان سال 98 در سطح کشور و استان، یادآور شد: در سال گذشته 35 شرکت تعاونی و در پنج ماهه نخست امسال نیز شش شرکت تعاونی تشکیل شدند.

رییس اداره توسعه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی عنوان کرد: در این شرایطی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، رویکرد جدید فعالیت تولیدی شرکت های تعاونی به سوی تولید ماسک و گان بوده است.

وی افزود: برخی از شرکت های تعاونی پیشین استان تغییر خط تولید دادند و به تولید ماسک و گان پرداختند.

شفیعی در بخش دیگری از سخن خود درباره مطالبات شرکت های تعاونی در استان برای توسعه و بهبود فعالیت خود نیز اظهار کرد: حمایت تسهیلاتی بلاعوض و یا تسهیلات ارزان قیمت از جمله بهترین مطالبات این شرکت ها است تا سرمایه در گردش مورد نیاز خود را تامین کنند و بتوانند خطوط تولید خود را تقویت کنند.

وی همچنین با تاکید بر این نکته که فرهنگ تعاون در میان هم استانی ها جا افتاده است، گفت: با این وجود، هنوز مسیر تشکیل شرکت های تعاونی در استان هموار نشده است.

رییس اداره توسعه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: یک شرکت تعاونی باید مجوزهای لازم را از ادارات ذی ربط دریافت کند و این در حالی است که برای اخذ این مجوزها می بایست زمان زیاد و دوندگی بسیاری را صرف کند.

افزون بر این، وی فروش محصولات تولیدی را از دیگر مشکلات شرکت های تعاونی استان برشمرد و عنوان کرد: برای حل این مشکل تصمیم گرفته شده است که شرکت های تعاونی هر رسته کاری در استان با یکدیگر شرکت پشتیبان را تشکیل دهند تا این شرکت پشتیبان از مرحله تامین مواد اولیه تا فروش محصول، شرکت های تعاونی رسته کاری خود را حمایت کند.

شفیعی یادآور شد: برای تشکیل تعاونی های پشتیبان به منظور توسعه و بهبود بخشی به شرکت های تعاونی هر رسته کاری، تفاهم نامه ها در سطح وزارتخانه های ذی ربط منعقد شده اند که به استان ها تعمیم پیدا کرده اند.

وی همچنین عنوان کرد: ادارات تعاون، کار و رفاه اجتمکاعی شهرستان ها، رسته شرکت های تعاونی برای اقدام به تشکیل تعاونی های پشتیبان را انجام داده اند و این برنامه در سال جاری انجام خواهد شد.

رییس اداره توسعه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: این اداره کل نیز پس از تشکیل تعاونی های پشتیبان نسبت به آموزش رایگان این شرکت ها در زمینه هایی از جمله قوانین، برندسازی و تامین مواد اولیه و فروش اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک