جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ساعت ۱۴:۲۳
در بیست و سومین ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد؛

بستری ۱۷۵ بیمار جدید در خراسان شمالی/ سینوفارم از هفته آینده وارد استان می شود

سید احمد هاشمی گفت: کرونا همچنان با ثبت آمار بالا در حال پیش روی است و متاسفانه طی شبانه روز گذشته 175 بیمار جدید در بیمارستان های استان بستری شدند.
بستری 175 بیمار جدید در خراسان شمالی/ سینوفارم از هفته آینده وارد استان می شود,

به گزارش عصراترک، سید احمد هاشمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه در حال حاضر 851 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، اظهار داشت: گفتنی است که طی شبانه روز گذشته 175 نفر در بیمارستان های استان بستری شده اند.

وی ادامه داد: ۷۶درصد افراد بالای پنجاه سال استان و ۳۳درصد افراد بالای ۱۸سال واکسینه شده اند که خوشبختانه سرعت واکسیناسیون افزایش یافته است .

هاشمی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمارها، برخی از شهرستان ها تغییر وضعیت داده اند، گفت: در حال حاضر در شهرستانهای راز و جرگلان و مانه و سملقان به وضعیت نارنجی درآمده و مابقی شهرستان های استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

واکسن برکت امروز وارد استان می شود

در ادامه فیض الله برزگر، مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که گویا دو سه روزی است افرادی که برای تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم به مراکز تزریق واکسن مراجعه می کنند، به آن ها اعلام می شود این نوع واکسن در حال حاضر موجود نیست، اظهارکرد: این موضوع درست بوده و واکسن از هفته آینده وارد استان می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر افرادی که بعد از گذشت یک ماه موعد تزریق دوز دوم واکسن آن ها فرا می رسد، اگر تزریق واکسن سینوفارم تا سه هفته نیز به تاخیر افتد، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: علاوه بر آن طی چند ساعت آینده واکسن برکت نیز وارد استان می شود و مردم می توانند برای تزریق واکسن برکت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

آمار فوتی ها با تعداد مبتلایان تطبیق ندارد

محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی همچنین بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد کرونا تاکید کرد و گفت : باید از ظرفیت سیستم قضایی جهت ضمانت اجرایی مصوبات ستاد کرونا استفاده کرد.

وی ادامه داد: تمام مدیران باید برای پیک جدید بیماری کرونا تدابیر لازم را اتخاذ کنند که امیدواریم هرگز وارد پیک جدید بیماری نشویم.

 شجاعی افزود: تدابیر لازم باید در حوزه های نیروی انسانی، تجهیزات و دارو اعمال شود هرچند تاکنون کمبودی در این حوزه ها احساس نشده است.

 استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه آمار فوتی ها با تعداد مبتلایان تطبیق ندارد، خاطرنشان کرد: باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان داد و این مسئله به بحث بیماریابی زودتر و کیفیت درمان برمی گردد.

 وی با تاکید بر اینکه تعطیلی بوستان ها همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: تصمیم گیری اصلی در خصوص روشنایی بوستان ها و فضاهای عمومی، بر عهده نیروی انتظامی است.

شجاعی با اشاره به اینکه موضوعات بازگشایی مدارس و اربعین باید در قالب تشکیل کمیته ای مورد بررسی سریع تر قرار گیرد، افزود : برای مراسم اربعین نیز سازماندهی مردم و واکسینه شدن خادمان درگیر در این مراسم هم الزامی است.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک