سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ساعت ۹:۳۸
رییس گروه سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی خراسان شمالی اعلام کرد:

۲ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری بی نام، آماده ارائه به سرمایه گذاران/مسئولان در معرفی مجوزهای بی نام شتاب کنند

سیدهادی حسینی گفت: در راستای تهیه طرح های سرمایه گذاری بی نام در استان، مرکز خدمات سرمایه گذاری استان 75 طرح به ارزش دو هزار و 250 میلیارد تومان را آماده کرد که برای معرفی در سامانه درگاه سرمایه گذاری خراسان شمالی بارگذاری شده اند.
2 هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری بی نام، آماده ارائه به سرمایه گذاران/مسئولان در معرفی مجوزهای بی نام شتاب کنند,

سید هادی حسینی، رییس گروه سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک درباره آماده سازی مجوزهای سرمایه گذاری بی نام در استان اظهار کرد: خراسان شمالی از جمله استان هایی است که در این زمینه پیش قدم شده است.

حسینی گفت: تهیه این طرح در استان در دو بخش انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به تقسیم کاری که صورت گرفت، بخشی از اجرای این طرح توسط اداره کل اقتصاد و دارایی در محل دفتر مرکز خدمات سرمایه گذاری و بخشی دیگر نیز به طور مستقل توسط ادارات کل در استان تهیه و اجرا شدند.

رییس گروه سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی عنوان کرد: در همین راستا، اداره کل اقتصاد و دارایی استان توانست 75 طرح را تهیه و در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مورد بررسی و مطالعه قرار دهد.

وی همچنین افزود: این 75 طرح در این مرکز با اسناد بالادستی استان تطبیق داده شد همچنین اخذ استعلامات و اخذ موافقت اولیه این طرح ها نیز گرفته شدند.

حسینی خاطر نشان کرد: جانمایی اجرای این طرح ها، موافقت های لازم برای تامین آب، برق و گاز آنها، انجام و بانک های عامل برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران این طرح ها نیز مشخص شدند.

وی افزود: این 75 طرح تایید شده به استانداری خراسان شمالی معرفی شده که این طرح ها در سامانه درگاه سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی برای معرفی به سرمایه گذاران بارگذاری شده اند.

در عین حال، رییس گروه سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: تمامی طرح های سرمایه گذاری بی نامی که تا به کنون در دو بخش اشاره شده، تهیه شده و در این سامانه بارگذاری شده اند، بیش از 75 طرح است.

وی افزود: البته مطالعه بر روی طرح های جدید سرمایه گذاری در استان، امری است که ادامه دار خواهد بود.

حسینی در ادامه تصریح کرد: با تهیه این طرح های سرمایه گذاری و اخذ مجوز برای آنها، تمامی دستورالعمل های سخت گیرانه و موانع پیش روی سرمایه گذاران حذف شد و مسیر اقدام و پیگیری برای اجرای این طرح ها بسیار کوتاه شده است.

وی در بخش دیگری از سخن خود عنوان کرد: عنوان این 75 طرح در بخش های صنعت و معدن ( از جمله تهیه و تکمیل زنجیره های پایین دستی آلومینیوم، فولاد، پتروشیمی همچنین صنایع معدنی)، در بخش کشاورزی، در بخش گردشگری و در بخش عمران شهری هستند.

رییس گروه سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: برای این 75 طرح، 77 هکتار زمین در سطح استان جانمایی شده است.

وی افزود: سرمایه گذاری ( سرمایه ثابت) برای اجرای این 75 طرح تا حدود دو هزار و 250 میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی خاطر نشان کرد: در صورت تحقق سرمایه گذاری در اجرای این طرح ها برای هزار و 900 نفر فرصت اشتغال فراهم می شود.

وی در ادامه با تصریح بر این مطلب که برخی از این طرح ها، ویژه هستند که تا به کنون در سطح کشور نیز به سرمایه گذاری بر روی آنها توجه و تمرکزی انجام نشده بود، عنوان کرد: تحقق اجرای آنها به برخی از نیازهای کشور پاسخ می دهد و جایگزین واردات خواهد شد.

رییس گروه سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی همچنین اذعان کرد: ماهیت برخی از این طرح ها مشمول زمان می شود که ممکن است در نقطه ای دیگر از دنیا همانند این طرح ها تهیه شده در استان، اجرایی شوند و رویکرد اجرایی و درآمدزایی این طرح های اشاره شده استان را تحت الشعاع قرار دهند.

وی تاکید کرد: هر چه سریعتر باید برای جذب سرمایه گذاران و بازاریابی برای اجرای این طرح ها برنامه ریزی شود.

حسینی خاطر نشان کرد: مسئولان اجرایی استان باید هر چه سریعتر درباره نحوه معرفی این فرصت های سرمایه گذاری تهیه شده که از طریق همایش، یا وبینار، یا دعوت از هیات های تجاری خارجی، یا از طریق دفاتر وزارت امور خارجه ایران در دیگر کشورها و... باشد، تصمیم گیری کنند تا نسبت به معرفی و جذب سرمایه گذاران اقدام شود.

انتهای پیام/قهرمانی  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک