جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۷ - ساعت ۱۰:۷
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اعلام کرد:

مبارزه با بیماری های دامی نیازمند تامین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به بروز خشکسالی و احتمال بروز بیماری های انگلی و واگیردار دامی در نیمه دوم امسال گفت: از ستاد مدیریت بحران استان برای مقابله با این بیماری ها، تقاضای تامین 20 میلیارد تومان اعتبار را داشته ایم.
مبارزه با بیماری های دامی نیازمند تامین 20 میلیارد تومان اعتبار,

حمید رمضانی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک با اشاره به بروز خشکسالی، اظهار کرد: پیامدهای خشکسالی به مرور بروز پیدا می کند که پیش بینی می کنیم در نیمه دوم امسال آثار خشکسالی بر چرخه دامپروری استنان بروز پیدا کند.

رمضانی گفت: پیامدهای خشکسالی در چرخه دامپروری بر روی باروری دام ها، تغذیه دامی، کاهش سیستم ایمنی دام ها و انتشار بیماری های واگیری و انگلی بروز خواهد کرد که انتشار آن لطمه جبران ناپذیری را به واحدهای دامی وارد می کند.

وی با یادآوری این مطلب که عمده روش نگهداری و پرورش دام در واحدهای دامی استان به شیوه روستایی و عشایری است، بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری با پایش انجام شده از میزان داروی خریداری شده از داروخانه های دامپزشکی استان، مشخص شد که استقبال این دامداران از تامین واکسن های بهادار برای تزریق به دام ها همچنین تامین نهاده و سم برای مقابله با بیماری ها در واحدهای دامی ضعیف بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: با این وجود، دامپزشکان استان برای کاهش اثرات خشکسالی بر واحدهای دامی استان همچنین در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های دامی در استان، طی نیمه نخست امسال به طور مستمر رصد و پایش های خود در را در مناطق روستایی و عشایری انجام دادند.

در عین حال، وی از احتمال بروز بیماری های دامی در نیمه دوم امسال در استان ابراز نگرانی کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در استان برای تامین دارو و واکسن به منظور مقابله با بروز هر گونه بیماری ها در واحدهای دامی، طیور همچنین مزارع آبزیان و زنبورستان ها نیازمند تامین اعتبار هستیم.

رمضانی اعلام کرد: برای مقابله با بیماری ها همچنین افزایش سطح پوشش ایمنی در این واحدها از ستاد مدیریت بحران استان تقاضای اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار را داشته ایم که منتظر اقدام آنها هستیم.

انتهای پیام/قهرمانی  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک