چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ - ساعت ۱۱:۴۰
مدیر دارو، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

۹۰ درصد داروهای خراسان شمالی از شرکت های دارویی مشهد تامین می شود

مریم فلاح با اشاره به اینکه 90 درصد شرکت هایی که تامین داروی خراسان شمالی را برعهده دارند، در مشهد هستند، گفت: باتوجه به اینکه مشهد در شرایط فعلی خراسان بزرگ را پوشش می دهد، در روزهای بحرانی کرونا که نیاز به دارورسانی سریع است، شاید مشکل ساز شده باشد، اما اگر شرکت داخل استان بود، دارو با سرعت بالایی دست مصرف کننده می رسید.
90 درصد داروهای خراسان شمالی از شرکت های دارویی مشهد تامین می شود ,

مریم فلاح، مدیر دارو، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه در گفتگو با خبرنگار عصراترک  در رابطه با کمبود سرم طی ماه های اخیر اظهار داشت: به دلیل تعطیلی یکی از کارخانه های سرم سازی، بحران کمبود سرم در کشور ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت توزیع سرم براساس طرح هایی که سازمان غذا و دارو ارائه می داد، بیمارستان ها، بیماران دیالیزی و شیمی درمانی هستند، گفت: داروها به صورت مرتب در این مراکز توزیع می شود.

فلاح با بیان اینکه بعد از واردات سرم به کشور، شرایط بهتر شده است، ادامه داد: بنابراین در داروخانه های سطح شهر، با اولویت قرار دادن داروخانه های شبانه روزی و کنار درمانگاه ها توزیع در حال انجام است، همچنین به صورت محدود سرم در برخی دیگر از داروخانه ها نیز توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس تعهدات داده شده تا اواسط شهریور ماه با آغاز مجدد تولید سرم در کشور، وضعیت به روال سابق باز خواهد گشت.

فلاح اولویت دریافت سرم را برای بیمارستان ها خواند و گفت: بیمارستان ها هیچ گونه مشکلی در زمینه کمبود سرم ندارند و بیماران کرونایی که به صورت روزانه مراجعه و دارو دریافت می کنند، نیز کمبودی وجود ندارد و سرم آنها تامین است.

وی ادامه داد: در زمینه داروهای کرونایی نیز یک سری داروها که براساس طرح و سهمیه از سازمان غذا و دارو وارد استان می شود، بین داروخانه های منتخب توزیع می شود اما باتوجه به اینکه یک گروه از آنها عمومی تر هستند و در پیک پنجم میزان مصرف بالاتری پیدا کردند، به صورت محدود تر به داروخانه ها داده می شود.

فلاح بیان داشت: ممکن است بیماران برای تهیه دارو در داروخانه های سطح شهر دچار مشکل شوند، اما بیمارستان هایی که بیماران کرونایی را پذیرش می کنند، هیچ کونه مشکل و کمبودی در زمینه دارو و سرم ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که نبود انبار دارویی در استان چقدر باعث افزایش بحران در این وضعیت شده است، توضیح داد: ساخت انبار دارویی در استان آغاز شده است، اما مشکل دیگری که در زمینه دارو در استان وجود دارد، فعالیت تنها یک شرکت پخش دارو در خراسان شمالی است.

فلاح با اشاره به اینکه 90 درصد شرکت هایی که تامین داروی خراسان شمالی را برعهده دارند، در مشهد هستند، گفت: باتوجه به اینکه مشهد در شرایط فعلی خراسان بزرگ را پوشش می دهد، در روزهای بحرانی کرونا که نیاز به دارورسانی سریع است، شاید مشکل ساز شده باشد، اما اگر شرکت داخل استان بود، دارو با سرعت بالایی دست مصرف کننده می رسید.

وی در ادامه افزود: داروهای موجود در داروخانه ها در سامانه TTAC ثبت می شود و افراد می توانند از طریق این سامانه نسبت به خرید دارو در داروخانه مورد نظر اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک