جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۲۲ - ساعت ۱۰:۳۰
در شهرستان راز و جرگلان انجام شد؛

اجرای طرح های مشاغل خانگی نخ ریسی و تراش سنگ های قیمتی برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد

رییس اداره راهبردی شغلی کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در شهرستان راز و جرگلان، امسال اجرای طرح های مشاغل خانگی نخ ریسی و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در دستور کار قرار گرفت و اجرای آن آغاز شد.
اجرای طرح های مشاغل خانگی نخ ریسی و تراش سنگ های قیمتی برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد,

سید محمد احمدی موسوی، رییس اداره راهبردی شغلی کمیته امداد خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک در این باره اظهار کرد: راه اندازی کسب و کارهای خانگی از جمله راه های خودکفایی خانوار در تامین درآمد و رفع بیکاری خانوار است که اجرای آن با حداقل سرمایه، گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت همچنین در فضای منزل محقق می شود.

موسوی همچنین افزود: کسب و کارهای کوچک و خانگی، بستری مناسب برای افزایش صادرات و الگویی موفق در توانمندسازی اقتصادی هر منطقه محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد بسیار مهم سازمان کمیته امداد کشور توانمندسازی اقتصادی خانواده های تحت پوشش این نهاد با ایجاد فرصت های اشتغال از طریق کسب و کارهای خانگی است، اعلام کرد: در همین راستا، در سال جاری اجرای دو طرح مشاغل خانگی شامل طرح نخ ریسی و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برای خانواده های تحت پوشش این نهاد در شهرستان راز و جرگلان در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه مخاطبان اجرای این دو طرح یاد شده، زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنان همچنین دختران بازمانده از تحصیل تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند، عنوان کرد: این طرح با بهره گیری از حضور و توان راهبر اجرایی می شود.

وی گفت: راهبر در راستای اجرای این دو طرح، آموزش توجیهی و آشنایی کار با دستگاه، تامین مواد اولیه برای مددجو همچنین خرید محصول نهایی و فرآوری شده از مددجوی این نهاد را بر عهده دارد.

رییس اداره راهبردی شغلی کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه درباره اجرای طرح نخ ریسی در این شهرستان عنوان کرد: درصورتیکه آموزش دیدگان قصد اجرای این طرح را داشته باشند، راهبر متعهد به تحویل پشم به مددجو و خرید جمع آوری نخ های فرآوری شده از مددجو است.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله نخست، از اجرای این طرح در این شهرستان، 50 نفر مددجو در دوره آموزشی نخ ریسی شرکت کردند.

موسوی افزود: درصورتیکه مددجویان آموزش دیده تمایل به اجرای طرح نخ ریسی را داشته باشند، باید درخواست خود را برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به اداره کمیته امداد شهرستان ارائه دهند.

وی همچنین درباره طرح تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در این شهرستان، نیز بیان کرد: در مرحله نخست 40 نفر مددجو در دوره آموزشی برگزار شده، شرکت کردند.

رییس اداره راهبردی شغلی کمیته امداد خراسان شمالی گفت: راهبر در راستای اجرای این طرح متعهد به تحویل به موقع سنگ خام و تحویل و خرید به موقع سنگ های تراش خورده از مددجو است.

موسوی افزود: متقاضیان آموزش دیده در صورت تمایل به اجرای این طرح باید درخواست خود را برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به این اداره ارائه دهند.

انتهای پیام/رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک