یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ساعت ۱۴:۵۱
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی اعلام کرد:

افزایش ۲ برابری مراکز جوار کارگاهی صنایع در استان/سایه شوم کرونا بر تعهدات آموزشی فنی و حرفه ای

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی صنایع در استان از سال گذشته تا به کنون به 2.3 برابر افزایش یافت.
افزایش 2 برابری مراکز جوار کارگاهی صنایع در استان/سایه شوم کرونا بر تعهدات آموزشی فنی و حرفه ای,

فرج اله راد، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک با گرامی داشت روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در ششم مرداد ماه اظهار کرد: امسال، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی 9 مجوز فعالیت مراکز جوار و بین کارگاهی برای صنایع استان صادر کرد.

راد گفت: تعداد مجوزهای صادر شده مراکز جوار و بین کارگاهی صنعتی استان از سال گذشته تا به کنون از شش مجوز به 15 مجوز افزایش یافته است.

وی افزود: در همین راستا، تعداد این مراکز در استان از سال گذشته تا به کنون 2.3 برابر شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی بیان کرد: با صدور این مجوزها، آموزش مخاطبان هدف در واحدهای صنعتی دارای مجوز انجام می شود که البته نظارت و سنجش ارزشیابی مهارتی آموزش دیدگان توسط این اداره کل انجام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته در خراسان شمالی 18 هزار و 915 نفر ساعت در مراکز جوار و بین کارگاهی صنایع استان آموزش دیدند.

راد در ادامه به شتاب گرفتن ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق روستایی استان نیز اشاره و بیان کرد: از سال گذشته تا به کنون ارائه این آموزش ها در سطح 60 روستای استان برای 700 نفر انجام شده است.

وی خواستار شد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران در این زمینه این اداره کل را همراهی کنند تا بتوان هر چه بهتر آموزش های فنی و حرفه ای را در سطح روستاها ارائه داد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: فرمانداران، متخصصان دارای مهارت ساکن در شهرستان های خود را به این اداره کل معرفی کنند تا بتوان با تکیه بر تخصص این افراد بتوان به علاقمندان بیشتری در سطح روستاها آموزش های مهارتی را ارائه داد.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره عملکرد آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای استان طی سال گذشته و سال جاری نیز اظهار کرد: در سال گذشته مجموع مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان به ارائه آموزش های هدف به سه میلیون و 112 هزار و 85 نفر متعهد شدند که به علت شیوع بیماری کرونا فقط دو میلیون و 701 هزار و 856 نفر ساعت برای دریافت آموزش به این مراکز مراجعه کردند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: در سال گذشته 15 درصد از عملکرد تعریف شده برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مخاطبان محقق نشد.

راد همچنین گفت: برای سال جاری نیز تعهد مراکز آموزش دولتی و آزاد فنی و حرفه ای استان برای ارائه آموزش های مهارتی برای دو میلیون و 523 هزار و 470 نفر ساعت تعریف شده است که تا به کنون به علت شیوع بیماری کرونا 33 درصد از این تعهد آموزشی محقق شده است.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک