سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۴۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ساعت ۱۲:۵۲

بهترین مدرسه، نزدیک ترین مدرسه به محل زندگی است

رئیس اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: اولویت ثبت نام در مدارس به دانش آموزان همان منطقه و همسایگان آن مدرسه تعلق دارد و برای ثبت نام ارائه سند ملکی یا قولنامه ی مورد نیاز است.
بهترین مدرسه، نزدیک ترین مدرسه به محل زندگی است,

نادری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر اترک گفت: تعداد کل دانش آموزان ابتدایی ثبت نام شده تا این لحظه ۱۶ هزار و ۵۲۹ نفر در شهرستان است که بیش ۹۲ درصد است و ۸ درصد باقی مانده کلاس اولی های در حال سنجش و نوبت گیری در سامانه هستند و تا دو هفته آینده همکاران ما حتی روستاهای دور افتاده را نیز ثبت خواهند کرد.

نادری گفت: پیش بینی ما این است که ۲ هزار و ۳۸۳ نفر در پایه اول ابتدایی ثبت نام داشته باشیم که تاکنون یک هزار و ۳۶۲ نفر ثبت نام شده اند که حدود ۵۳ درصد است و شهرستان شیروان در این خصوص در استان پیشرو است.

وی ادامه داد: در متوسطه اول و دوم به جز پایه دهم که باید هدایت تحصیلی آنها انجام بشود تا هر دانش آموزی در رشته مناسب، تحصیل کند شهرستان شیروان باز هم در ثبت نام پیش رو است. 

وی با بیان اینکه در بحث هدایت تحصیلی نمره های هشتم و نهم مورد ارزیابی قرار می گیرد و به صورت سیستمی اعلام می شود، گفت: هدایت تحصیلی هارا استعلام و محاسبه و به سامانه وزارتی ارسال کرده ایم که برای والدین و مشاورین مدرسه قابل رویت است و احتمالا از دوشنبه هفته آینده ثبت نام دانش اموزان پایه دهم نیز استارت خواهد خورد

رئیس اداره آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد۲۵ هزار و ۹۳۱ نفر در هر سه مقطع ثبت نام شده اند که انتظار میرود تا۳۰۰۰۰ هزار نیز برسد  که بیش از ۹۰ درصد است و کتاب های آنهانیز ثبت شده و به محض اینکه اولین سری کتاب ها به استان ارسال شود شهرستان شیروان اولین خواهد بود و یا کمترین مشکل را در توزیع کتاب ها خواهد داشت.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش هر مدرسه طبق مصوبه وزارتخانه به هر مدرسه ای اعلام شده است و ۵۵ درصد دانش آموزان در رشته های نظری و ۴۵ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و کار و دانش به تحصیل خواهند پرداخت.

نادری افزود: در ثبت نام مدارس هیئت امنایی متاسفانه مشکلاتی در نگاه مدیران در ثبت نام وجود داشته که تمام تاکید خود را بر اجرای شیوه نامه داشته ایم و اینکه ثبت نام بر اساس کروکی که برای مدارس ارسال شده و در شورای آموزش و پرورش نیز تصویب شده است،باشد.

وی ادامه داد: در بحث مدارس شاهد نیز طبق سامانه پادا، دانش آموزان و اولیا، امتیازات و مستندات خود را ثبت کرده اند و هفته گذشته در ستاد شاهد رمز سامانه در اختیار مدیران قرار گرفت.

نادری خاطر نشان کرد: در مدارس شاهد دخترانه و پسرانه ی ابتدایی در ثبت نام کلاس اول که خود بنده به بازدید رفتم لیست را دریافت کردم که به ترتیب از اولیا دعوت میکردند تا مستندات خود را به مدرسه تحویل دهند و براساس امتیازات آنها دانش آموزان راستی آزمایی خواهند شد ،حدود ۶۰ نفر ظرفیت دارند که طبق قانون باید ۵۴ نفر ثبت نام شوند و ۶ نفر باقی مانده برای فرزندان جانباز،شهید و یا نوه شهید که جا مانده اند ظرفیت باقی بماند که این افراد تا اول مهرماه می توانند مراجعه کنند و ۸۰ درصد دانش آموزان این مدارس مستندات آنها بررسی شده و همکاران ارزیابی عملکرد ما نظارت دقیقی دارند که این مستندات صحیح باشد.

نادری گفت: در مدارس غیرانتفاعی نیز در بحث نوسازی و مقاوم سازی آن ورود پیدا کردیم که خود اداره کل هم نظارت شدیدی دارد که مدارس مجوز داشته و نیروهای آن نیز گزینش شده باشند و شهریه اکثر مدارس غیرانتفاعی در سامانه مشارکت ها ثبت شده و به تایید وزارتی رسیده است  و ما نیز خارج از چارچوب عمل نخواهیم کرد. 

وی ادامه داد: تعدای از مدارس در بحث نوسازی مشکل داشتند که به اداره کل نوسازی اعلام شده تا اواخر مرداد ماه باید مشکلات خود را رفع کنند، نبودن فضای کافی مانند مدرسه چمران در شهرک امام نیز به دلیل افزایش جامعه آماری در پایه هفتم دیگر مشکل ما بود که جابه جایی داشتیم و فضای بزرگ تری در اختیار آنها قرار داده ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش تصریح کرد: در کد های مدارس عشایری نیز مشکلاتی وجود داشته است که درسال های گذشته به دلیل نبود کانکس و تجهیزات لازم فعال نشده بود اما امسال با مشارکت اداره کل نوسازی توانستیم ۵ کانکس را تامین کنیم و ۵ کد مدرسه جدید تعریف بشود . چندین پروژه دیگر نیز وجود داره که احتمالا تا دهه فجر یا اوایل مهر ماه افتتاح خواهد شد ولی ما باز هم کمبود فضا را خواهیم داشت.
نادری در خصوص تخلفات احتمالی ثبت نام ها گفت: فقط در مدارس هیئت امنایی مدیران به دلیل عدم اطلاع رسانی، بر شیوه نامه قبلی تاکید می کردند که با ورود تیم ارزیابی اداره و ارسال شیوه نامه جدید این مشکل نیز حل شد و بیش از ۹۰ درصد اعتراضاتی که در روزهای گذشته در این خصوص داشتیم کاهش یافت زیرا شفاف سازی به عمل آمد و در مدارس نیز تابلوهایی نصب کردیم که اولویت با همسایه های مدارس است و فرهنگیان نیز امتیاز بندی خواهند شد و هیچ مدرسه ای اجازه ندارد ثبت نام قطعی انجام بدهد.

نادری افزود: آزمون تیزهوشان در ورودی کلاس دهم برگزار شده است و تا اواسط مرداد ماه نتایج آن اعلام خواهد شد و آزمون نمونه نیز که بخاطر شرایط همه گیری کرونا از ۱۸ ام تیر ماه به تعویق افتاده است هنوز ستاد ملی کرونا تاریخ جدیدی اعلام نکرده است که به یکی از دغدغه والدین و دانش آموزان تبدیل شده و اعتراضاتی به ما نیز کرده اند ولی باید این را گفت که ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم نه ستاد استان، در این مورد در کل کشور آزمون به تعویق افتاده است.

نادری در خصوص بازگشایی مدارس به صورت حضوری یا غیر حضوری گفت: در روزهای ۵ و ۴ مردادماه که اجلاس روسای آموزش و پرورش کل کشور است توضیحات کامل گفته می شود ولی ما در ساماندهی همکاران و تجهیزات مدارس در کمیته پروژه مهر به چند کارگروه تقسیم شده ایم که از همه ابعاد حاضر بشویم برای حضوری بودن مدارس، در سیستم های گرمایشی نیز قاعدتا پس از ۲ سال کار نکردن مشکلاتی وجود دارد که آنها را نیز تعمیر و برای آغاز سال تحصیلی آماده کرده ایم.

نادری گفت: یکشنبه هفته آینده در خصوص واکسیسناسیون فرهنگیان جلسه ای خواهیم داشت که محل واکسیناسیون مشخص بشود و  در هفته اول مرداد ماه این اتفاق به انجام برسد و اگر انجام بشود مدارس ما به سمت حضوری بودن پیش خواهند رفت.

وی ادامه داد: ما باز هم فضای شاد را خواهیم داشت و تاکید بر معلمان داشته ایم که تدریس های سال قبل خود را آرشیو و ذخیره کنند و آمادگی این را هم داشته باشند که شاید مجازی باشد ولی دیدگاه این است ک اگر اوضاع بیماری کرونا کنترل بشود  تمام تلاش آموزش و پرورش این است که حضوری در خدمت دانش آموزان باشیم قاعدتا آموزش حضوری کیفیت و کمیت بهتری برای ما خواهد داشت.

نادری در پایان خاطر نشان کرد: سازماندهی همکاران ما انجام شده است وهمه همکاران می دانند که در کدام مدرسه ها و کدام کلاس تدریس خواهند داشت و تقریبا از ۱۰ مرداد آمادگی کامل را برای آغاز سال تحصیلی خواهیم داشت زیرا بیش از ۹۰ درصد ثبت نام انجام شده و کلاس ها مشخص هستند و به ندرت تغییر و تحول در جایگاه مدیران مدرسه اتفاق افتاده به جز کسانی که بازنشسته شده و ما جایگزین کرده ایم.

وی گفت: ۳۵۶ همکار نیز داشته ایم که می توانستند بازنشست بشوند اما با درخواست آنها که ادامه بدهند به شرط اینکه در تدریس به ما کمک کنند آموزش و پروش موافقت خود را اعلام کرد و طبق قرار دادی که با اداره کل آموزش و پرورش استان بستیم مقرر شد به ازای هر همکاری که باز نشست می شود ۲۴ ساعت اضاف کار دریافت کرده و بین همکاران در حال خدمت تقسیم کنیم تا مشکلی در تدریس نداشته باشیم.

انتهای پیام/معصومه سادات علوی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک