چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ساعت ۰:۱
رییس سازمان آتش نشانی بجنورد اعلام کرد:

ورود رییس کل دادگستری خراسان شمالی و دادستان بجنورد به موضوع تامین نردبان آتش نشانی بجنورد

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد از پیگیری رییس کل دادگستری خراسان شمالی و دادستان بجنورد برای تامین خودروی آتش نشانی مجهز به نردبان آتش نشانی بجنورد و چرایی اجرایی نشدن مصوبات در این زمینه خبر دهد.
ورود رییس کل دادگستری خراسان شمالی و دادستان بجنورد به موضوع تامین نردبان آتش نشانی بجنورد,

مجید گریوانی، رییس سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: طی چهار سال گذشته سازمان آتش نشانی بجنورد توانست تعداد نیروی انسانی مجموعه خود را به استاندارد جهانی ( به ازای هر دو هزار و 500 نفر جمعیت، یک آتش نشان) ارتقا دهد.

گریوانی همچنین گفت: طی این مدت، حتی توانستیم تمامی تجهیزات فردی را برای تمامی آتش نشانان سازمان آتش نشانی بجنورد خریداری و به سطح استاندارد تعریف شده، ارتقا دهیم.

وی عنوان کرد: با تامین تجهیزات فردی برای تمامی آتش نشانان این سازمان، ریسک آسیب پذیری آتش نشانان در عملیات های مختلف را کاهش داده ایم، با این وجود، نباید وجود حوادث ناشناخته را نادیده بگیریم که جان آتش نشانان را به خطر می اندازند.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد در ادامه به نیازمندی های این سازمان خودگردان نیز اشاره و بیان کرد: این سازمان به تامین 35 قلم تجهیزات برای پنج ایستگاه خود در سطح شهر بجنورد نیازمند است که خرید آنها به تامین 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ناوگان خودرویی فرسوده آتش نشانی بجنورد

افزون بر این، وی یادآور شد: این سازمان در حال حاضر علاوه بر اینکه ناوگان خودرویی آتش نشانی فرسوده با عمر بالای 17 سال را دارا است همچنین به شدت به خریداری و تامین خودروی آتش نشانی دارای نردبان بلند مرتبه و بالابر نیز نیازمند است.

گریوانی تصریح کرد: با توجه به اینکه بلند مرتبه سازی در شهر بجنورد در حال رشد است، بنابراین خرید این خودروی اشاره شده، بسیار ضروری است که در زمان وقوع حوادث در ساختمان های بیش از دو طبقه باید از این خودرو استفاده شود.

وی گفت: این در حالی است که این سازمان هنوز نتوانسته است این خودرو را تهیه کند.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد افزود: این سازمان از محل منابع خود درآمدی خود نمی تواند این خودرویی که 50 میلیارد تومان قیمت دارد را بخرد.

وی نسبت به خطر افتادن جان آتش نشانان مرکز خراسان شمالی در عملیات هایی که باید از خودروی آتش نشانی دارای نردبان بلند مرتبه استفاده شود، اما آن را در اختیار ندارد، به شدت ابراز نگرانی کرد.

160 نامه نگاری برای خرید نردبان بلند مرتبه آتش نشانی

گریوانی در بخش دیگری از سخن خود، به اقدام خود در زمینه انجام 160 نامه نگاری به منظور پیگیری برای تامین اعتبارات دولتی برای خرید خودروی آتش نشانی دارای نردبان بلند مرتبه برای سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد طی چهار سال گذشته نیز اشاره کرد.

وی در این باره گفت: طی این مدت این نامه ها را برای فرماندار بجنورد، استاندار خراسان شمالی، رییس سازمان شهرداری های کشور، وزیر کشور همچنین نهاد ریاست جمهوری نگاشته و ارسال کرده ام تا مصوباتی که در زمینه خرید تجهیزات و ناوگانی که برای آتش نشانی های کشور امضا شده اند را محقق کنند.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد خاطر نشان کرد: در سال 93، هیات وزیران کشور مصوبه ای را امضا کرد مبنی بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور طی مدت سال های 93 تا 96 اعتبار مورد نیاز برای خرید خودروهای نردبان دار و بالابرهای هیدرولیکی آتش نشانی همچنین تجهیزات مربوطه برای شهرداری های مراکز استان ها و کلان شهرهای کشور را در بودجه های سالانه پیش بینی و تامین کند.

وی افزود: در این مصوبه مقرر شده بود که هزار میلیارد تومان تامین و اختصاص داده شود.

گریوانی گفت: با توجه به اینکه این مصوبه اجرایی نشد، دوباره اجرای آن در بودجه سال 99 پیش بینی و مقرر شد که هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق اختصاص اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین اصل سود توسط دولت برای خرید خودروهایی آتش نشانی دارای نردبان بلند مرتبه در اختیار وزارت کشور قرار داده شود.

وی افزود: این مصوبه در بودجه سال 99 نیز اجرایی نشد و دوباره در بودجه سال 1400 پیش بینی شده است.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد همچنین به سفر رییس سازمان شهرداری های کشور به مرکز خراسان شمالی در آذر ماه سال 99 اشاره و عنوان کرد: در این سفر، ایشان تفاهم نامه ای را با استاندار خراسان شمالی امضا کردند مبنی بر اینکه اعتبار مورد نیاز برای خودروی اشاره شده را تامین کند و اختصاص دهد که این اعتبار نیز اختصاص نیافت.

وی افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز چهار نامه نگاری را به رییس سازمان شهرداری های کشور ارسال کرد و پیگیر تحقق این موضوع شد اما این پیگیری ها به نتیجه نرسید.

گریوانی در ادامه یادآور شد: پس از آن، علی نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و سردار محمد نیز به مرکز خراسان شمالی ( شهر بجنورد) سفر کردند و در این سفر در استانداری خراسان شمالی صورت جلسه ای تنظیم و توسط آنان امضا شد مبنی بر اینکه اعتبار مورد نیاز خرید این خودرو را تامین کنند که اجرای این مصوبه نیز محقق نشد.

وی اعلام کرد: بنابراین، بنده در پانزدهم تیر ماه امسال در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان از رییس کل دادگستری خراسان شمالی تقاضا کردم که علیه نایب رییس مجلس و رییس سازمان شهرداری های کشور مبنی بر اینکه مصوبات امضا شده در زمینه تامین اعتبار برای خرید خودروی اشاره شده را اجرایی نکرده اند، اعلام جرم شود.

گریوانی افزود: بنده مستندات را به دادستان مرکز استان ارائه داده ام تا این موضوع پیگیری قضایی شود.

با این وجود، وی تصریح کرد: در هفته آینده، بنده به همراه فرماندار بجنورد و نماینده مردم مرکز استان در مجلس به سازمان شهرداری های کشور خواهیم رفت تا دوباره اجرای مصوبه امضا شده توسط ایشان را پیگیری کنیم.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد در خاتمه به تصویب 304 میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال 1400 در دو ردیف اعتباری متفرقه تعریف شده که هزینه کرد آن در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است نیز اشاره کرد و خواستار شد: استاندار خراسان شمالی و نمایندگان مردم استان در مجلس به طور جدی پیگیری کنند تا بتوان از این محل، اعتباری برای خرید خودروی اشاره شده، تامین شود.

به گزارش عصر اترک، در شهر بجنورد، طی سال 99 875 فقره آتش سوزی و در سال 1400 نیز 194 فقره آتش سوزی رخ دادند که عمده این آتش سوزی ها مربوط به آتش سوزی منازل بود.

بر اساس این گزارش، آتش نشانان بجنورد با حضور در محل این وقایع، آتش سوزی های اتفاق افتاده در ساختمان های بیش از دو طبقه را با وجود نبود خودروی آتش نشانی دارای نردبان بلند مرتبه را خاموش کردند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک