جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ساعت ۱۰:۲۶
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان:

تعلیف دام در مراتع شیروان ۲ برابر ظرفیت موجود است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: تعلیف دام در مراتع این شهرستان ۲ برابر ظرفیت موجود است که این وضعیت موجب ضعف بیشتر عرصه های طبیعی می شود.
تعلیف دام در مراتع شیروان ۲ برابر ظرفیت موجود است,

مصطفی سیامکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شیروان اظهار داشت: تاکنون ۲۴۸ هزار هکتار از مراتع این شهرستان معادل  ۹۸ درصد ممیزی شده است که ۱۴۵هزار واحد دامی مجاز و پنج هزار و ۶۳۰ بهره بردار  شناسایی شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: امسال در سطح ۱۳ هزار هکتار از مراتع سولدی، سرخ زو، علی خان قلعه، چشمه گلاب، دره علم و دره سیب این شهرستان در پنج سامان عرفی ممیزی انجام شده که هدف از اجرای پروژه  ممیزی مراتع علاوه  بر مشخص شدن محدوده دامداران،  محدوده و مساحت دام مجاز، مدیریت مراتع، کاهش فشار بر مراتع و حفظ منابع آب و خاک است.

 

سیامکی اضافه کرد: به منظور پیشبرد اهداف طرح ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی، طرح مدیریت چرا و کنترل دام همه ساله به‌عنوان یکی از اقدامات مهم حفاظتی در ایجاد تعادل دام و مرتع در مراتع شهرستان اجرایی می‌شود که با توجه به شرایط موجود  امسال با جدیت بیشتری پی گیری می شود.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان با اشاره به احاله مدیریت طرح های مرتعداری طی سال جاری گفت: این طرح در مساحت هفت هزار هکتار در مراتع  روستاهای نظرمحمد، حصار قوشخانه و قلهک علیا و سفلی به دامداران ذیصلاح  و نمایندگان آماده احاله مدیریت شد.

 

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست. 

                         

انتهای پیام/حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک