چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ساعت ۱۵:۳۸
امام جمعه بجنورد:

سهم خواهی ها سبب ضعف کارکرد دولت می شود/ دامداران را دریابید

امام جمعه بجنورد با اشاره به آغاز به کار دولت جدید در آینده نزدیک گفت: سهم خواهی برای حضور اشخاص و گروه های فعال در ستادها و یا جریان های سیاسی سبب ضعیف شدن عملکرد نظام می شود.
سهم خواهی ها سبب ضعف کارکرد دولت می شود/ دامداران را دریابید,خراسان شمالی+بجنورد+نماز جمعه+رضا نوری

به گزارش پایگاه خبری بجنا، حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: هفته پیش رو سالروز اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران است که به امامت آیت الله طالقانی، به عنوان امام جمعه تهران برگزار شد و از سال ۵۸ تا به امروز نماز های جمعه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی برکات بسیار زیادی داشته است.

وی افزود: در نمازهای عبادی، سیاسی، اجتماعی جمعه،بحث تقوا، مسائل روز، جهاد و مبارزه مطرح می شد و تقویت کننده نظام است.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد:  در دوران ۸سال دفاع مقدس بیشتر اعزام ها پس از نماز جمعه صورت می گرفت. 

حجت الاسلام نوری اظهار داشت: در زمانی که امام معصوم(ع) حضور دارد خواندن نماز جمعه حکم واجب عینی را دارد اما در زمان غیبت امام معصوم حکم واجب تخییری را دارد؛ اما به علت آنکه نماز جمعه برکات فراوانی دارد تاکید فراوانی به خواندن آن شده است.  

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: در بحث نماز جمعه دو بخش مطرح می باشد؛ بخش تشویق و بخش انذار.

وی با بیات اینکه اگر کسی به قصد مخالفت با نماز جمعه، نماز های جماعت را برگزار کند، معصیت کرده است، افزود: در مکه مکرمه حضرت اما(ره) فتوا داده بود، که حاجیان ایرانی همه در نمازهای جمعه آنها شرکت نمایند با این وجود که آنها وهابی هستند و به ما اعتقادی ندارند، اما این اجتماع تعطیل شدنی نیست و چون در نماز جمعه دعوت به توحید، یگانگی و مبارزه با شرک مطرح می شود. 

حجت الاسلام نوری اظهار داشت: نماز جمعه برای رهاندن مردم از تمام ظلم و ستم ها، زورگویی ها، شرک ها و آلودگی ها است، به همین علت به حضور در آن بسیار تاکید شده است.

امام جمعه بجنورد ضمن اشاره به پیش رو بودن عید غدیر خم گفت: مقام معظم رهبری در باب عید غدیر فرمودند: عید غدیر می تواند محور وحدت برای تمام مسلمانان باشد. در خطبه ای که پیامبر(ص) در باب غدیر مطرح کردند، در این خطبه مسئله محبت به اهل بیت مطرح شد؛ و قطعا محبت به اهل بیت می تواند محور وحدت برای شیعه و سنی باشد.

وی در ادامه افزود: همچنین مناسک عید غدیر نیز می تواند محور وحدت باشد. بحث سفره غدیریه که امروزه در خراسان شمالی مطرح شد و کشوری هم شده است.

وی خاطر نشان کرد: اختلاف از جهل، تعصب و توهمات غلط و بیجا بر می خیزد. می شود در یک فضای آرام شیعه و سنی با هم بحث کنند با مراجعه به منابع و اسنادی که هر دو قبول دارند. اگر ما بتوانیم استدلال، منطق و منابع مورد اتفاق نظر را با محبت مطرح نماییم، می تواند اختلافات را از بین ببرد. 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در حال نزدیک شدن به شروع بکار دولت جدید هستیم و مردم با امیدهای بسیار زیادی در این انتخابات شرکت کردند و امید دارند تا دولت منتخب نقص های دولت گذشته را جبران بکند، مشکلات برطرف شده و اشتغال بهتر شود.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: محرومین، جوانان و نیروهای ارزشی نظام به دولت جدید امید بسته اند و همه منتظرند که یک تحولی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اجازه دهیم تا دولت خودش در انتخاب کابینه اختیار داشته باشد ، گفت: امیدی که مردم به دولت بستند، باید افراد جوان، با نشاط، متدین و جهادی انتخاب شوند تا مشکلات را برطرف نمایند و نه اینکه هر ستادی، شخصی و هر گروهی بخواهد شخصی را علم کند که باید از مجموعه ما یک نفر در دولت حضور داشته باشد.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد:  سهم خواهی ها، کارکرد دولت را ضعیف می کند. البته می توانیم دولت را با دادن برنامه ها، مشاوره ها و پیشنهادات خوب یاری کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در بحث دامداری مشکلات فراوانی را داریم؛ حضور میدانی، جهادی و از نزدیک شنیدن مشکلات دامداران و برطرف کردن برخی از مشکلاتی که امکان پذیر است، می تواند کمی از آلام دامداران ما را کم کند.

وی گفت: وضعیت دامداری اصلا خوب نیست، نهاده های دامی بسیار گران اما در مقابل گوشت دامی که می فروشند بسیار ارزان می باشد. شاید این اتفاق اگر ادامه پیدا کند، سال های بعد دچار مشکلات بسیار زیادی شویم.

انتهای پیام/ یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک