سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس دیدنی ها | کد خبر: ۲۸۴۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ساعت ۱۳:۴۱
گزارش تصویری؛

صابون های خانگی که درآمدزا شده اند/ خلا حمایت از جوانان کارآفرین همچنان پررنگ است

مینا و مژگان تاج آبادی، دو دختر جوان خوش ذوق کارآفرین اسفراینی که بعد از گذراندن تحصیلات دانشگاهی، کار در حوزه صابون سازی را آغاز کردند و توانستند با یک کارآفرینی نو درآمدزایی داشته باشند.

به گزارش عصراترک از اسفراین، یکی از راههای تحقق سیاست های "اقتصاد مقاومتی" توسعه مشاغل کوچک و متوسط به طور عام و توسعه مشاغل خانگی به طور خاص با هدف افزایش درآمد و ثروت در جامعه است.  از همین رو در بند اول سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر واگذاری امور به مردم تصریح شده است؛ 


کسب و کار و مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمی توانند جذب بازار شوند. فعالیت اقتصادی در محیط خانگی موجب امکان مشارکت اعضای خانوار برای انجام یک فعالیت اقتصادی مشترک بوده و جلوگیری از رفت و آمدهای شهری، صرفه جویی در هزینه های اجتماعی و در کنار خانواده بودن از مزایای مشاغل خانگی است.


امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می شوند که از جمله مزایای آن، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب ، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی ، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء و خانواده و ... است. 

 

مینا و مژگان تاج آبادی، دو خواهر کارآفرین اسفراینی با لبیک به پیام مقام معظم رهبری در ایجاد اشتغال خانگی وارد میدان کار شده و توانسته اند با ایجاد اشتغال به موفقیت های فراوانی برسد. مینا دختر فعال اسفراینی در سال۸۶ وارد رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه بیرجند شد و در سال 94در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی دانشگاه فردوسی فارغ التحصیل شد.


وی در ادامه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از سال 94 فعالیتم را در یک بخش خصوصی آغاز کردم و بیشتر وقتم را صرف امور کشاورزی و تحقیقات گیاهان دارویی کردم و اولین دوره کاربردی گیاهان دارویی را در فنی حرفه‌ای خراسان رضوی گذراندم و باتوجه به اینکه خواهرم در رشته مدیریت تحصیل کرده بودم، پیشنهاد دادم که با هم وارد بازار کار شویم.

 

تاج آبادی ادامه داد: با توجه به اینکه من و خواهرم با هم دیگر کار را پیش می بردیم و علاقه مند بودیم و حمایت خانواده از رفتن به سمت تولید محصولات گیاهی سالم را داشتیم شرایط طوری پیش امد تا به این سمت پیش برویم.

در ادامه تصاویری از شغل خانگی را میبینید:

 

 

انتهای پیام/حسن ابادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک