پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ساعت ۱۲:۵۵
استاد حوزه علمیه اسفراین:

نوع پوشش افراد نشانگر افکار و اعتقادات درونی آنهاست

معصومه حکم آبادی با بیان اینکه بانوان محجبه، حیا و حجاب را برای صیانت از خودشان و سلامت جامعه اسلامی می دانند، گفت: نوع لباس افراد نشانگر افکار و اعتقادات درونی آنهاست و از شکل و میزان پوشش افراد، می توان به برخی از عقاید و تمایلات درونی آنها پی برد.
نوع پوشش افراد نشانگر افکار و اعتقادات درونی آنهاست,

معصومه حکم آبادی، استاد حوزه علمیه اسفراین در گفتگو با خبرنگار سپهر آیین گفت : معنای حجاب در لغت مانع و جدایی بین دو چیز است و در دین اسلام و آموزه های دینی ما، از حجاب با پوشاندن و پوشش یاد می شود.


وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)  که می فرمایند:"العفاف زینة النساء." عفت و پاکدامنى را زینت زنان دانسته، گفت: لباس و پوشش هر کسی، نشان دهنده ی حالات روحی و ایمانی و شخصیت افراد است. 


حکم آبادی با بیان اینکه بانوان پوشیده اعتقاد قوی دارند و حیا و حجاب را برای صیانت از خودشان و سلامت جامعه اسلامی می دانند، گفت: نوع لباس افراد نشانگر افکار و اعتقادات درونی آنهاست، که براساس باورهاي درونی، انواع لباس را انتخاب می کنند و از شکل و میزان پوشش افراد، می توان به برخی از عقاید و تمایلات درونی آنها پی برد.


این کارشناس مسائل دینی در ادامه با ذکر روایتى دیگر از پیامبر اکرم (ص) افزود : در مقابل زنانی هستند که از اعتقاد راسخ بی بهره اند و با انتخاب پوشش های نامناسب جامعه را به انحراف می کشانند هم چنین از ارزشهای وجودی خود پاسداری نمی کنند.


حکم آبادی تصریح کرد: در دین اسلام غیرت شخصی، وسیله ای برای صیانت  از خانواده و غیرت اجتماعی هم ساز و کاری برای سلامت اجتماع است.


سرمربی شجره طیبه صالحین شهرستان افزود: حیا و حجاب زن، تدبیری است که خود زن برای گرانبها کردن خود و حفظ موقعیت خودش در برابر مردان آن را بکار می برد. 


وی گفت: به دلیل اینکه زن، با هوشِ فطری این را درک کرده که، هر چه با وقارتر باشد بر احترام خود می افزاید. 


حکم آبادی یادآور شد: زن باحجاب خود، به جاي تکیه بر جذابیت هاي ظاهري و نمایش اندام و پیکرش در برابر دیگران، به اصالت ها، معنویات و ارزش هاي متعالی تکیه کرده و با زبان و عمل به دیگران این مطلب را اعلام می کند که: آنچه مهم است شخصیت ذاتی و معنوي و توجه به جنبه انسان بودن است و میزان پایبندي فرد به اخلاق و ارزش ها را نشان می دهد نه اینکه اشتغال و سرگرمی فرد باعث شود که شخص به سمت برهنگی و بی حجابی رود.


استاد حوزه علمیه خواهران اسفراین در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین پوشش اسلامی (چادر) همانند بالهایی برای زنان است که اگر نباشد حسرت پرواز بر دل زنان خواهد ماند.

 

انتهای پیام/ حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک