چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ساعت ۱۲:۶
معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) گرمه:

حجاب و پوشش فقط مختص به زنان نیست

بکرانیان با اشاره به اینکه حجاب گاهی برگرفته از احکام شرع و گاهی مربوط به قراردادهای اجتماعی و شرایط موقعیتی فرد است، گفت: حجاب و پوشش فقط مختص به زنان نیست و قرآن مردان را هم مورد خطاب قرار می دهد.
حجاب و پوشش فقط مختص به زنان نیست,

بکرانیان، معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار عصراترک در گرمه اظهار داشت: یکی از قوانین ربانی در شرایع الهی مساله حجاب و پوشش بوده است و خالق بشر که بر تمای اسرار و رموز آفرینش، عالم خبیر است.

وی ادامه داد: خداوند متعال زیبایی، امنیت، رشد و تعالی انسان ها به خصوص زن را در پوشش و عفاف و حجاب دانسته و پوشش به عنوان یک خواسته فطری و عقلانی انسان مورد توجه قرار گرفته است.

بکرانیان گفت: مراد از پوشش اسلامی زن به عنوان یکی از احکام وجوبی اسلام، آن است که زن باید هنگام معاشرت با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه‌گری و خود نمایی نپردازد.

وی خاطرنشان کرد: حجاب اسلامی به پوشش‌های گوناگون زنان و مردان مسلمان گفته می‌شود و مفهومی برآمده از قرآن کریم و فقه اسلامی است که ناظر به پوشش شرعی در مقابل نامحرم، به ویژه برای زنان است.

بکرانیان بیان داشت: حجاب گاهی برگرفته از احکام شرع و گاهی مربوط به قراردادهای اجتماعی و شرایط موقعیتی فرد است. حجاب و پوشش فقط مختص به زنان نیست و قرآن مردان را هم مورد خطاب قرار می دهد.

وی ادامه داد: در دستور قرآنی رعایت حجاب و عفاف چشم، مردان و زنان به تفکیک و با صراحت مورد خطاب گرفته اند و این حکم منحصر به زنان نمی‌شود، بنابراین بر زنان و مردان واجب است از نگاه‌های حرام و ممنوع پرهیز کنند. 

معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) گرمه گفت: نوع دیگر  از حجاب که اثرات بسیاری در حفظ عفت شخصی و عمومی در سطح جامعه دارد، حجاب در گفتار است، همانطور که خداوند در آیه 32 سوره احزاب به آن اشاره دارد.

وی اظهار داشت: مسئله حجاب و عفاف تنها در بعد فردی و با نگاه فطری بودن حیا و شرم و تبع آن رعایت پوشش ظاهری طرح نمی‌شود، بلکه از ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و.... حائز اهمیت است، چون پوشش فقط پوشش ظاهر نیست و پوشش باطنی را هم شامل می شود.

 

انتهای پیام/ محمدی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
محمدرضا کیانفر | 1401/04/30
0
1
. محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: ما در باره حجاب رویکردی مبتنی بر واقعیت‌های جامعه داریم و دوگانه سازی‌های سیاسی را برای ایجاد گسل به شدت محکوم می‌کنیم. آقای اسماعیلی، گسل پدیده‌ای کاملاً طبیعی می‌باشد نه کسی می‌تواند ایجاد کند و نه شما می‌توانید مانعش گردید انسانهای عاقل واقعیت‌های طبیعی را محکوم نمی‌کنند بلکه با آن کنار می‌آیند. هرچه گویی تو طبیعی می‌گوی، بیشتر زانچه طبیعی‌ست مجوی. او معلِّم تو بر او شاگِردی، چه کنی جهد کزو بِه گردی. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک