جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۴۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ساعت ۱۰:۴۵
به مناسبت هفته عفاف و حجاب صورت گرفت؛

نبود لباس مناسب در بازار، یکی از دغدغه مندی های بانوان با حجاب

عضویت 24 دستگاه در شورای عالی فرهنگ عمومی کشور و شرایط فعلی حاکم بر جامعه از لحاظ عفاف و حجاب، نشان از موازی کاری یا به قولی به درستی انجام نشدن مسئولیت ها در این حوزه دارد که نتیجه ای جز کمرنگ شدن عفاف و حجاب در کشوری اسلامی نداشته است.
نبود لباس مناسب در بازار، یکی از دغدغه مندی های بانوان با حجاب,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم ، در مورد اهمیت حجاب مباحث زیادی مطرح شده امروز مسئله حجاب نه تنها در کشورهای مسلمان مورد توجه است بلکه با توجه به مشکلات عدیده پیش آمده تبدیل به یک گفتمان برای جهان بشری شده است.

به مناسبت هفته ی عفاف و حجاب برآن شدیم تا گزارشی از بانوان جاجرمی تهیه کنیم و نظرات آنها را در مورد عفاف و حجاب جویا شویم.

 

نوروزی از فعالین حوزه فرهنگی جاجرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جاجرم ابراز داشت: امروز با توجه به موفقیت زنان با حجاب برتر در عرصه های مختلف این شعار حجاب محدودیت نیست مصونیت است به عینه ثابت شده است و بانوان پرافتخار میهن ما در عرصه های مختلف حرفی برای گفتن دارند.

وی در ادامه افزود: تبیین مسئله حجاب از کودکی نه با صرف گفتار بلکه با رفتار و ساختن الگوهای مناسب امری ضروری است زیرا کودکان و نوجوانان آنچه را که می بینند می پسندند و می خواهند خودشان را شبیه الگوی مد نظر خود کنند.

 

فرهنگ سازی حجاب باید از خانواده شروع شود

این فعال فرهنگی ضمن انتقاد از بعضی از نهاد های متولی و فرهنگی کشور گفت: یکی از مهم ترین کانون هایی که می تواند در مسئله حجاب نقش اساسی داشته باشد خانواده است.فرهنگ سازی این اصل مهم باید از خانواده شروع شود و اگر اصل عفاف و حجاب در خانواده فرهنگ سازی شود خود به خود در جامعه نیز رعایت خواهد شد.

صادقی یکی دیگر از بانوان جاجرمی گفت: وضعیت عفاف و حجاب در شهرستان جاجرم نسبتا خوب است اما زنگ خطر در بین نوجوان و جوانانمان به صدا در آمده است آن هم بیشتر به واسطه وجود شبکه های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام است که نه تنها در حوزه حجاب تاثیرگذار است بلکه شاهد تغیر سبک زندگی در حوزه فردی و اجتماعی هستیم.

وی افزود: عدم توجه به موضوع تاثیر فضای مجازی بر روی کودکان و نوجوانان و نداشتن برنامه عملی مقابله با آن باعث سقوط خرده فرهنگ ها می شود که حجاب یکی از آن خرده فرهنگ هاست که تحت تاثیر شدید شبکه های اجتماعی خواهد بود.

صادقی ضمن گلایه از اتحادیه های پوشاک و لباس ابراز داشت: در حال حاضر وضعیت مانتوهای موجود در بازار به گونه‌ای است که بانوان به سختی می‌توانند مانتویی با پوشش کامل را تهیه کنند و فروشنده ها می توانند انواع مانتوهای هنجارشکن و نامناسب را عرضه کنند و نظارت در این زمینه کمتر وجود دارد پیدا کردن لباس مناسب یک دردسر است بالا بودن قیمت آن مشکلی مضاف بر آن خواهد بود.

 

به امر فرهنگ سازی عفاف و حجاب و معرفی الگو اصلا توجهی نمی شود

جعفری، کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت هفته ی عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب برای جامعه ی زنان از موضوعات تخصصی و حیاتی می باشد ابراز داشت: باوجود تاکید فراوان بر حفظ پوشش و رعایت حریم ها در ادیان الهی حضور زنان در اجتماع و شرکت در فعالیتهای اجتماعی و مشارکت های سیاسی و فرهنگی نه تنها از سوی اسلام منع نشده بلکه مورد تائید اسلام و ائمه معصومین قرار گرفته است. قرآن کریم در تعبیری زیبا بر فعالیت های اجتماعی و سیاسی زنان صحه گذاشته است که سیره ی اجتماعی حضرت  زهرا(س)و حضرت زینب(ع)و فاطمه ی معصومه(س)مبین این موضوع می باشد.

وی با بیان اینکه هرچند زن می تواند در جامعه حضور داشته باشد اما باید یک سری باید ها و نباید ها را رعایت کند تا خودش آسیب نبیند گفت: باتوجه به اینکه حجاب پرچم ارزش های جمهوری اسلامی ایران است به همین دلیل دشمن اولین هدف خود را از بین بردن حجاب بنا نهاده است  بنابراین سد اول حفاظت و مصونیت در برابر آسیب ها حجاب برتر است.

جعفری ضمن انتقاد صریح از مسئولین صدا و سیما گفت: متاسفانه به امر فرهنگ سازی عفاف و حجاب و معرفی الگو اصلا توجهی نمی شود و اگر الگویی هم در فیلم ها بسازند که فرد نقش اول چادریست دیده می شود که در زندگی شخصی اش اصلا به مفهوم حجاب اعتقادی ندارد و انواع عکس های ناهنجار و غیر متعارفش در بین نوجوانان دست بدست می شود که این موضوع خود باعث تمسخر حجاب می شود و این موضوع و موضوعات دیگر که بان توجه نمی شود باعث ایجاد دوگانگی در بین نوجوانان و جوانان می شود.

وی خاطر نشان کرد:موضوع عفاف و حجاب مربوط به شخص نبوده بلکه به همه ی اعضای جامعه مربوط می باشد و لازمه ی این است که  تمامی نهادها و دستگاه ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کوشا باشند و همچنین مردم فهیم کشور ایران در مقابل برنامه ریزی های دقیق و عمیق کشورهای غربی و دشمنان قسم خورده ی خود فریب نخورند و عفت خود را حفظ کنند تا جامعه به انحراف کشیده نشود تا جامعه ی آرمانی که مد نظر حکومت اسلامی است محقق شود.

 

انتهای پیام/تقی زاده 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک