جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ساعت ۲۰:۱۵
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی:

طرح ادغام دانشگاه اسفراین و کوثر به دانشگاه بجنورد لغو شد/ هر دو دانشگاه بودجه مستقل دارند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت مجلس و مردم و مجموعه نخبگانی شهرستان ها در رابطه با این طرح افزود : با پیگیری های نمایندگان استان و جلسات متعدد با مسئولان مرتبط، موضوع تبدیل دو دانشگاه کوثر بجنورد و فنی مهندسی اسفراین بجنورد منتفی شد و این دو دانشگاه از لحاظ اعتباری مستقل شدند.
طرح ادغام دانشگاه اسفراین و کوثر به دانشگاه بجنورد لغو شد/ هر دو دانشگاه بودجه مستقل  دارند,

امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک در اسفراین اظهار داشت: وزارت علوم طرحی را با عنوان ساماندهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پیگیری و در حال انجام بود که براساس این طرح تا حدود ۵۰ مجتمع آموزش عالی کشور که در مناطق محروم بودند به عنوان پردیس دانشگاه های بزرگتر لحاظ می شدند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت مجلس و  مردم و مجموعه نخبگانی شهرستان ها در رابطه با این طرح افزود : با پیگیری های نمایندگان استان و جلسات متعدد با مسئولان مرتبط، موضوع تبدیل دو دانشگاه کوثر بجنورد و فنی مهندسی اسفراین  بجنورد منتفی شد و این دو دانشگاه از لحاظ اعتباری مستقل شدند.

وی اضافه کرد: علاوه بر دو دانشگاه کوثر بجنورد و فنی مهندسی اسفراین، مجتمع آموزش عالی شیروان به پردیس دانشگاه نیز در این گروه قرار داشت.

حسین پور یادآور شد: نمایندگان استان در این شهرستان ها نیز پیگیری های بسیاری را برای لغو آن داشته و مکاتباتی را با وزارت علوم و همچنین جلساتی با قالیباف، رئیس مجلس انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کوثر بجنورد دانشگاه تک جنسیتی است و از بسیاری استان‌های کشور دانشجو می پذیرد، گفت: همچنین دانشگاه فنی مهندسی اسفراین نیز امکانات بسیار خوب و مناسبی حتی بیشتر از دانشگاه دولتی بجنورد دارد که طرح وزارت علوم سبب تضعیف این دانشگاه ها می شد.

وی خاطرنشان کرد: نهایتاً در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که مصوبه آن اخیراً ابلاغ شد با الحاق دانشگاه کوثر بجنورد و فنی مهندسی اسفراین به دانشگاه بجنورد مخالفت شد.
حسین پور عنوان کرد: مخالفت شورای عالی انقلاب فرهنگی بدین معناست که این دو دانشگاه به پردیس دانشگاه بجنورد تبدیل نخواهند شد و از لحاظ بودجه و اعتبارات نیز مستقل می مانند تا با قدرت به ارائه خدمات به دانشجویان نقاط مختلف کشور ادامه دهند.

انتهای پیام/ حسن آبادی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک