پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ساعت ۹:۱۷
یادداشت؛

کم کاری شهرداری فاروج از فروش لودر برای پرداخت حقوق کارگران تا بلاتکلیفی منابع درآمدی

متاسفانه بعد از این که سال گذشته شهرداری یک دستگاه لودر را برای تامین هزینه حقوق کارگران خود فروخت اما مجددا امسال هم پرداخت حقوق کارگران شهرداری، به تاخیر افتاده است و این زنگ خطری است تا مدیران شهری به فکر باشند با استفاده از پتانسیل شهر فاروج و منابعی که در دسترس دارند به فکر ایجاد درآمدزایی پایدار برای شهرداری باشند.
کم کاری شهرداری فاروج از فروش لودر برای پرداخت حقوق کارگران تا بلاتکلیفی منابع درآمدی,

به گزارش عصراترک از فاروج، براساس شنیده ها ظاهرا شهرداری شهرستان فاروج حقوق کارگران را در ماه خرداد ماه پرداخت نکرده است، که باعث گلایه مندی کارگران شده است، این درحالی است که کوتاهی ای مدیریت این شهرداری تنها به این موضوع خلاصه نمی شود، طی سال گذشته، به دلیل اینکه مبلغ قابل توجهی از حقوق کارگران شهرداری به تعویق افتاده بود، برای پرداخت حقوق اقدام به فروش یک دستگاه لودر کرده است در حالی شهرداری با درآمدزایی بویژه درآمدزایی پایدار با استفاده از منابع و پتانسیل های شهری که در اختیار دارد باید به راحتی از پس تامین این مخارج برآید.

هرچند شهرداری مبلغ حدود 7میلیارد تومان بودجه دارد، اما  قانون اجازه این نمی دهد که از طریق این منابع حقوق نیروها را واریز کند و باید حقوق کارگران را از محل درآمدی که دارد حاصل کند که خب این مسئله نیز اهمیت ایجاد ظرفیت های درآمد زایی را دو چندان می‌کند.

لازم به توجه است که در شهرستان فاروج همچون سایر شهرستان، شهرداری می تواند از طریق هزینه صدور پروانه ساختمان، تاکسیرانی، باربری و عوارض درامدزایی داشته باشد، اما جای سوال این است که چرا این اتفاق انجام نمی شود و حقوق این نیروها دائما در حال تاخیر پرداخت می شود.

همچنین علاوه بر این منابع درآمدی که اعلام شد، تعدادی ملک تجاری در شهر وجود دارد، که مربوط به مجموعه شهرداری است و در ایام کرونا به جز یک باشگاه ورزشی که تنها در یک ماه 50 درصد مبلغ را بخشید، بقیه اجاره بها را به صورت کامل دریافت کرده است.

تمامی این موارد به کوتاهی و کم کاری در مدیریت شهری مربوط می شود که باعث شده کارگران شهرداری را به زحمت بیندازد و ماهانه برای دریافت حقوقشان درگیر کند.

البته منتخبین شورای شهر فاروج که بزودی روی کار خواهند آمد سنت شکنی کرده و در فراخوانی از توانمندان در این عرصه دعوت کرده‌اند تا با ارئه رزومه کاری و ایجاد بستر مناسب را برای انتخاب شهردار فراهم کنند، امید است که با این شیوه بتوان فردی را سر کار آورد که وضعیت شهر را سروسامان بخشد و به جای رکود شهر را به سمت پیشرفت و آبادانی سوق دهد.

 

انتهای پیام/م.شادکام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک