پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ساعت ۱۴:۹

روستای دشت به مرحله نهایی انتخاب روستای قرآنی کشور راه یافت

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راهیابی روستای دشت شهرستان گرمه به مرحله نهایی انتخاب روستای قرآنی کشور خبر داد.
روستای دشت به مرحله نهایی انتخاب روستای قرآنی کشور راه یافت,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، علی اصغر نودهی با اعلام این خبر گفت: الگوسازی و جهت دهی فعالیت های قرآن و عترت در روستاها، توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه و همچنین تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیتهای قرآن و عترت در مناطق روستایی کشوراز  اهداف طرح ملی انتخاب روستای قرآنی کشور می باشد .

 

وی با اشاره به اینکه روستای بام، دشت و قلعه خان به عنوان روستاهای قرآنی منتخب استان به دبیرخانه دائمی کشور معرفی شدند، گفت: از بین هزار و 97 روستای شرکت کننده از سراسر کشور در این طرح، ۱۸ روستا بعد از بررسی مستندات طی دو مرحله توسط دبیرخانه کشور، واجد شرایط اولیه شناخته شدند که روستای دشت شهرستان گرمه در بین این ۱۸ روستا قرار گرفت .

 

وی گفت: با حضور ارزیابان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستاهای راه یافته به مرحله نهایی، در هفته های آینده، ۱۰ روستا به عنوان روستای قرآنی کشور معرفی خواهد شد.

 

گفتنی است؛ انتخاب روستای قرآنی ایران به صورت سالانه و طی مراسم رسمی با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مقامات و دستگاه‌های ذیربط معرفی می‌شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک