پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ساعت ۱۱:۳۸
بخشدار جرگلان خبر داد:

۱۴ روستای جرگلان با تنش آبی دست و پنجه نرم می کنند

بخشدار جرگلان از بروز تنش آبی در ۱۴ روستای این بخش همچنین بخشی از شهر یکه سعود خبر داد.
14 روستای جرگلان با تنش آبی دست و پنجه نرم می کنند,

پولاد نجاهی، بخشدار جرگلان در گفت و گو با عصراترک در این باره اظهار کرد: از ۴۶ روستای بخش جرگلان ۱۴ روستا از جمله قاولقا، توتلی بالا، توتلی پایین، بویاخلی، مزارلق، آرمودلی و دویدخ دچار تنش آبی هستند که برخی از آنها دو روز و برخی دیگر نیز یک هفته با قطعی آب مواجه شده اند.

نجاهی در ادامه بیان کرد: بخشی از شهر یکه سعود با جمعیت ۷۰ خانواری نیز دچار تنش آبی شده است که آبرسانی سیار به این بخش انجام می شود.

وی قرار گرفتن شهر یکه سعود در ارتفاع بالا و بالاتر بودن از منبع آبی را علت اصلی بروز تنش آبی در شهر عنوان کرد.

بخشدار جرگلان افزود: برای رفع این مشکل مقرر شده است که چاه آبی که قبلا حفر شده بود به مخزن آب بدون استفاده در این بخش شهر متصل شود.

وی خاطر نشان کرد: ساکنان این بخش از شهر یکه سعود طی مدت ۲۴ ساعت برای ثبت نام به اداره آب و فاضلاب این شهرستان مراجعه کنند که تا پایان هفته  جاری مشکل کمبود آب در شهر یکه سعود حل شود.

نجاهی همچنین به روستاهایی در بخش جرگلان که دارای مخزن آب با ظرفیت کم ذخیره ای هستند از جمله روستای مزارلق نیز اشاره و بیان کرد: مقرر شده است که پمپ این مخازن تقویت شود و بهره برداری آب از چاه صورت بگیرد و قسمتی از شبکه نیز اصلاح شود.

وی همچنین با اشاره به فرسودگی شبکه های آبرسانی در روستاهای این شهرستان نیز بیان کرد: برای اصلاح فرسودگی در شبکه آبرسانی روستاهای این بخش می بایست برنامه های بلند مدت شامل اصلاح شبکه آبرسانی و حفر چاه های پایدار انجام شود که در شرایط کنونی و مواجه با دمای بالای هوا فعلا به اجرای برنامه های کوتاه مدت از جمله آبرسانی سیار، تقویت پمپاژها و چاه زنی اکتفا کرده ایم.

بخشدار جرگلان در خاتمه خبر داد: طی برگزاری جلسه ای که اخیرا با حضور فرماندار و رییس اداره آبفای شهرستان راز و جرگلان انجام شد، تصمیم بر آن شد که در روستاهایی که دچار تنش آبی هستند طی 10 روز آینده مشکل آنها حل شود.

انتهای پیام/رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک