چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ - ساعت ۷:۳۰
گفتگو با بانوی کارآفرین فاروجی؛

معنا بخشیدن به " رونق تولید " در فاروج/ کارآفرینی که نان آور ۷۰ خانواده شده است

خانم غلامی، بانوی کارآفرین فاروجی که توانسته در روزهایی که علاج برون رفت کشور از مشکلات رونق تولید است، فروشگاه لوازم التحریر در فاروج کار تولید را با مونتاژ شروع کرد و گام به گام با گسترش کار خود به نحو احسنت زمینه ساز تولید و اشتغال را فراهم ساخت.
معنا بخشیدن به

به گزارش عصراترک از فاروج، راه اندازی چرخ تولید و کارآفرینی در جامعه به عنوان یک محرک اصلی برای ایجاد شغل است و نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای دارد، بویژه در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی، معیشتی و تحریم ها زنجیر وار سبب شده که روزهای تلخ و ناخوشی برای مردم کشورمان رقم بخورد، اهمیت تولید و کارآفرینی را برای جامعه ما را دوچندان می‌کند.

 

حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید، جهش تولید، تولید، پشتیبانی ها مانع زدایی ها و بطور کلی نگاه اجمالی به اشعار سال های گذشته و تاکیدات مقام معظم رهبری به تولید و تکیه بر توان داخلی به وضوح نشان دهنده این امر است که رهبر انقلاب علاج این روزها را از سال های قبل برای همه مشخص کرده و قطعا گام برداشتن در مسیر تولید و تکیه بر توان داخل ضمن اینکه کمک شایانی به برون رفت کشور از این مشکلات و روزهای سخت می‌کند آینده بسیار روشنی را هم برای کشور و فرزندان ما رقم خواهد زد.

 

فروشگاه لوازم التحریر رزمندگان اسلام فاروج یکی از مصادیقی است که ثابت نموده با کمترین سرمایه و امکانات اما با تلاش و پشتکار می‌توان گام به گام تولید را آغاز و مسبب اشتغال و رونق چرخه اقتصادی شد.

 

خانم غلامی، مدیریت فروشگاه تحریر رزمندگان اسلام و کار آفرین فاروجی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در فاروج گفت:  از سال 96 باتوجه به اینکه چندسالی بود موسسه علمی آموزشی رزمندگان را داشتیم و با  تعداد زیادی دانش آموز در ارتباط بودیم، برای رفع نیاز دانش آموزان با هزینه کمتر برای تهیه لوازم التحریر نسبت به تاسیس این فروشگاه اقدام کردیم.

 

ایجاد اشتغال برای 70 نفر در فروشگاه تولید لوازم التحریر شهرستان فاروج

وی ادامه داد: بعد از مدتی که از تاسیس فروشگاه گذشت با توجه به اینکه استقبال از فروشگاه خوب بود و برای این که از طرفی قیمت تمام شده برای مشتریان کمتر و از طرفی هم زمینه ساز تولید و اشتغال شود،طبق برنامه ریزی های انجام شده، تصمیم بر این شد که بخشی از محصولات را در داخل شهرستان تولید کنیم.

 

این کار آفرین فاروجی گفت: در ابتدا و برای گام اول تولید را با تابلوهای مناسبتی آغاز کردیم و با فراهم کردن مواد اولیه خودمان شروع به تولید کردیم و کار تولید را با مونتاژ آغاز کردیم.

 

غلامی گفت: پس از گذشت مدتی که از شروع کار تولید گذشت و محصول مورد استقبال مردم قرار گرفت، با استفاده از ظرفیت خانم های خانه دار و نیازمند هم میزان تولید را افزایش دادیم و محصولات را به استان های همجوار صادر کردیم و هم زمینه ساز اشتغال برای پانزده نفر شدیم.

 

مدیر فروشگاه رزمندگان اسلام گفت: از شروع تولید حتی با اینکه در حد مونتاژ بود نتیجه خوبی گرفتیم و هم به واسطه پایین آمدن قیمت ها، مشتریان ما راضی‌تر و بیشتر شدند لذا تصمیم گرفتیم از مونتاژ گذر کنیم و بخش دیگری از محصولاتمان را هم خودمان تولید کنیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: از آنجایی که بخش اعظمی از لوازم التحریر از چوب های سه لایه درست شده بود با یکی از کارگاه‌های برش لیزر در شهرستان مجاور شروع به همکاری کردیم و کم کم تولید این محصولات را نیز شروع کردیم.

 

غلامی بیان کردند: با توجه به رونق کار و حجم بالای درخواست ها اقدام به خریداری یک دستگاه و تاسیس کارگاه در شهرستان خودمان کردیم و در کنارکار با کارگاه های شهرستان مجاور کارگاه شهرستان خودمان را هم تاسیس و شروع به کار کردیم.

 

 

ارسال محصولات به تمام نقاط کشور 

این کارآفرین اظهار داشت : پس از مدتی کار را گسترش دادیم و یک دستگاه دیگر و پس از آن نیز یک دستگاه دیگر به کارگاه اضافه کردیم و با افزایش تولید محصولات مان را به اقصی نقاط کشور ارسال و به تبع آن میزان اشتغالزایی نیز افزایش و برای 20 نفر بصورت مستقیم و 50نفر غیر مستقیم زمینه اشتغال را فراهم کردیم .

 

غلامی با اشاره به روند گسترش زمینه های تولید اظهار داشت: به مرور زمان در راستای ایجاد تنوع بیشتر در محصولات تولیدی و افزایش کسب و کار به سراغ تولید محصولات دیگر رفتیم و زمینه تولید جامدادی های پارچه و چرمی، میزهای تحریر، لوازم اداری را فراهم و تولید این محصولات را نیز آغاز کردیم.

 

وی در پایان گفت: فعالیت در زمینه تولید و ایجاد اشتغال برای دیگران و راه اندازی چرخه اقتصادی هرچند کوچک کار بسیار لذت بخشی است از سوی دیگر هم با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم با افزایش هرچه بیشتر تولید و کارآفرینی رونق گیرد زودتر مشکلات مردم و کشور حل خواهد شد کما اینکه مقام معظم رهبری هم بارها و بارها مکررا به اهمیت بحث تولید اشاره داشته‌اند.

 

انتهای پیام/م.شادکام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک