جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ساعت ۱۰:۰
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی:

جایگاه ریاست جمهوری، محل آزمون و خطا نیست

حامد خراسانی طرقی با بیان اینکه قطعا جایگاه ریاست جمهوری در کشوری با بیش از 80میلیون نفر جمعیت، محل آزمون و خطا نیست، گفت: داشتن سابقه و عملکرد مطلوب، دوری از اشرافیت و درک طبقات محروم جامعه از شاخصه های مهمی است که در راس ویژگی های یک رئیس جمهور قرار می گیرد.
جایگاه ریاست جمهوری، محل آزمون و خطا نیست,خراسان شمالی+بجنورد+انتخابات+حامد خراسانی طرقی+

 حامد خراسانی طرقی، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری بجنا، با اشاره به اینکه رئیس جمهور در کشور، دومین جایگاه را در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، اظهار داشت: فردی که کرسی این جایگاه را عهده دار می شود، باید دارای کارنامه مناسب و مطلوبی باشد.

این کارشناس مسئول اضافه کرد: رئیس جمهور شایسته باید فاصله و شکاف طبقاتی موجود در کشور را از بین ببرد و با  رواج عدالتخواهی و مقابله با فساد در مسیر اهداف رهبری گام بردارد، که در رابطه با این شاخصه مردم می توانند براساس شیوه رفتارو عمل فرد در گذشته و تیم طرفدارانش این فرد را به نحو احسن بشناسد.

خراسانی طرقی داشتن روحیه جوانی و عزم در حل مشکلات جامعه را نیز امری مهم خواند و گفت: نکته قابل توجه این است که منظور از روحیه جوانی صرفا سن تقویمی کاندیدا نیست، بلکه داشتن اعتماد به نفس، خلاقیت، توان پیش برندگی و سرسختی در عبور از معضلات و مشکلات می تواند به خوبی نشان دهنده اراده جوانی کاندیدای موردنظر باشد.

وی یادآور شد: قابل بیان است که فردی شایستگی عهده دار شدن مسئولیت اجرایی را دارا است که دیدی تمام نگر به حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی داشته باشد و بتواند منابع، مزیت و فرصت های بالقوه را در تمام حوزه ها بشناسد و با ایجاد روحیه اعتماد در جامعه و مشارکت دادن مردم وضعیت موجود را به نقطه مطلوب برساند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در پاسخ به خبرنگار عصراترک مبنی بر نتیجه حضور مردم در انتخابات برای کشور توضیح داد: در پاسخ به این سوال دو موضوع مهم مدنظر است که ابتدا بعد بین المللی می باشد که حضور پرشور مردم نشان از عزم و اراده جامعه در تعیین آینده دارد و ابهت و اقتدار کشور بر همگان آشکار خواهد شد. 

وی اضافه کرد: با حضور و شرکت پرشور مردم در انتخابات قطعا نگاه و دیدگاه کشورهای مختلف جهان نسبت به ایران کشوری با پشتوانه بالای اجتماعی و دارای روحیه شکست ناپذیری و در مسیر پیشرفت خواهد بود که قطعا این امر جایگاه کشور را در معادلات جهانی بالا خواهد برد و در مقابل مخاطرات سیاسی، امنیتی و اقتصادی نقش بازدارندگی دارد.

فردی که با مشارکت بالا انتخاب شود، گزینه اصلحی است

خراسانی طرقی همچنین به ارزش و اهمیت بعد داخلی حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: قطعا فردی که با مشارکت بالای مردم انتخاب شود، به احتمال بالا گزینه اصلح تری است، زیرا درستی تصمیم یک قشر بزرگ بیشتر از تصمیمی است که افراد کمتری در آن مشارکت دارند.

وی بیان داشت: علاوه بر این فردی که با مشارکت بالای افراد انتخاب می شود، خودش را پاسخگو به جامعه بزرگتری می داند و احساس مسئولیت و وظیفه در آن فرد نیز افزایش پیدا خواهد کرد، بنابراین لازم است تا مردم از حق خود در تعیین سرنوشت آینده فردی، خانوادگی، شهری و کلان جامعه استفاده کنند و با مشارکت مبتنی بر تعقل نقش خود را در انتخاب گزینه مناسب به جا بیاورند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه حضور و مشارکت در انتخابات سبب تقویت همبستگی و همدلی در مردم می شود، افزود: اگر شورای نگهبان، نخبگان سیاسی و اصحاب رسانه کار خود را صحیح انجام دهند، قطعا شور انتخاباتی به وجود خواهد آمد که سبب تزریق روحیه نشاط به جامعه خواهد شد و این موضوع ارتقای سرمایه اجتماعی را در پی خواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین مشارکت مردم در انتخابات به طور مستقیم و غیرمستقیم امنیت داخلی کشور را ارتقاء می دهد و مشروعیت نظام سیاسی را تثبیت می کند. 

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی حضور بالای مردم در انتخابات را مشارکت کیفی به معنای انتخاب درست عنوان کرد و گفت: همچنین با روی کار آوردن دولتی حزب الهی، مقتدر و ضد فساد می تواند سبب اقتدار جمهوری اسلامی ایران شود و امنیت را در ابعاد فردی، اقتصادی، سیاسی، علمی، نظامی، فرهنگی و سایبری گسترش دهد.

شرکت نکردن در انتخابات برای افراد جامعه هزینه دارد

وی با بیان اینکه قطعا شرکت نکردن در انتخابات هزینه هایی دارد که به افراد جامعه بازمی گردد، گفت: اتفاقات بی نهایت تاثیرگذاری که در دوره حداقل چهارساله بر زندگی فرد به فرد شهروندان موثر واقع خواهد شد، ماحصل مشارکت کمی و کیفی خود شهروندان است. 

خراسانی طرقی بیان داشت: در بحث مشارکت، گروهی از جامعه با نگاه تکلیفی خود را ملزم به حضور در پای صندوق های رای می دانند که این مشارکت را در سرنوشت خودشان موثر دانسته و در پی رسیدن به گزینه اصلح هستند، این در حالی است که گروهی از نخبگان جامعه با نگاهی نادرست و منفعلانه، شرکت نکردن در انتخابات را کنشی در مقابل وضعیت اقتصادی موجود می دانند.

این کارشناس مسئول گفت: در رابطه با این دیدگاه گروهی از مردم، باید بپذیریم که نباید به دلیل از دست دادن بخشی از منافع، کل منفعت کشور را از دست دهیم.

خراسانی طرقی در انتها با بیان اینکه توسعه پایدار فرآیندی طولانی است که با اتحاد و همدلی مردم در کشور حاصل خواهد شد، ادامه داد: پذیرش مردم سالاری دینی و مشارکت در انتخابات یگانه راه حل مشکلات موجود در کشور است. 


انتهای پیام/ یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک