جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ساعت ۸:۲
اهالی شهرستان راز و جرگلان ابراز نگرانی کردند؛

بوستان طبیعی امجکلی یا قرق امجک در سراشیبی نابودی

شماری از اهالی شهرستان راز و جرگلان نسبت به نابودی تعدادی از درختان همچنین گیاهان بوستان طبیعی امجکلی یا قرق امجک ابراز نگرانی کردند.
بوستان طبیعی امجکلی یا قرق امجک در سراشیبی نابودی,

شماری از اهالی شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصراترک گفتند: بوستان طبیعی امجکلی یا قرق امجک در روستای آیری قایه واقع در بخش جرگلان، دره ای پر از درختانی از قبیل انار، انجیر، انگور، زرشک و دیگر گونه های گیاهی داشته است که متاسفانه تعدادی از این درختان هر ساله از بین رفته اند.

این اهالی افزودند: در حال حاضر در این بوستان اثری از درخت انگور باقی نمانده است و تعداد از درختان انجیر و انار آن نیز در حال کم شدن هستند.

آنان با بیان اینکه این بوستان سالانه میزبان گردشگران بسیاری است، عنوان کردند: سفر گردشگران به این منطقه و سوزانده شدن درختان این بوستان به دست آنان یکی از علل نابودی این بوستان بوده است.

 

آنان همچنین خشکسالی، قطع درختان این منطقه به دست عده ای سودجو همچنین استفاده دامداران از گیاهان این منطقه برای چرای دام ها را از دیگر علل نابودی درختان و گیاهان این منطقه برشمردند.

این اهالی همچنین با یادآوری این مطلب که این منطقه از مکان های مقدس برای مردم جرگلان به شمار می رود، خواستار شدند: ادارات ذی ربط نسبت به جلوگیری از این اتفاق و برخورد با نابودکنندگان طبیعت این منطقه اقدام کنند.

 

 انتهای پیام/رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک