جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ساعت ۸:۱۸
گزارش از بررسی مشکلات باشگاه داران در بحران کرونا؛

باشگاه‌های ورزشی یکی از قربانیان بزرگ کرونا

تعطیلی ادامه دار و پرتکرار باشگاه‌های ورزشی این قشر را به مرز ورشکستگی رسانده که قطعا تبعات آن در جامعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود و با توجه به ادامه دار بودن انتشار ویروس کرونا باید برای همزیستی با آن و ادامه حیات باشگاه‌های ورزشی پیش از آنکه دیر شود، مسئولان به فکر راهکاری باشند.
باشگاه‌های ورزشی یکی از قربانیان بزرگ کرونا ,

به گزارش صبح فاروج، بیش از 15 ماه از شیوع ویروس کرونا گذشته، ویروسی که علاوه بر خطراتی که برای سلامت مردم بوجود آورده ، اقتصاد مردم را تحت الشعاع قرارداده است و بسیاری از مشاغل را به مرز ورشکستگی رسانده است.

 

 به تدریج و با گذشت زمان که مشخص شد ورزش کردن باعث می‌شود تا بدن انسان از بهترین عامل دفاعی برای مقابله با ویروس کرونا برخوردار شود و از طرفی هم در شرایط فعلی که تحرک جسمی افراد به دلیل شیوع بیماری کرونا در جامعه کاهش پیدا کرده است، ورزش‌ ضمن متعادل نگهداشتن وزن بدن، به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

 

با همه این توصیفات نقش ورزش در سلامتی و تقویت سیستم دفاعی بدن و تاثیرات آن در روحیه جامعه برکسی پوشیده نیست اما قرار گرفتن باشگاه‌های ورزشی در دسته مشاغل گروه 4 سبب شد تا تیغ بیشترین تعطیلی ها بر گردن باشگاه‌های ورزشی باشد و علاوه بر اینکه جامعه از مزایا آن محروم شود باشگاه داران نیز به مرز ورشکستگی برسند که در این صورت آثار آن پس از برطرف شدن کرونا هم جامعه را  تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

 

در شهرستان فاروج همچون سایر نقاط کشور اکثر باشگاه های ورزشی خصوصی و تقریبا تمام آن‌ها استیجاری هستند و بیشترین خسارت همه گیری کرونا برای باشگاه داران بخش خصوصی است.

 

یکی از باشگاه داران بخش خصوصی در این باره گفت: در یک سال گذشته پس از شیوع کرونا حدود 8 ماه از سال را تعطیل بوده‌ایم و این در حالی است که تنها درآمد باشگاه اخذ شهریه است که با تعطیلی های مداوم  باید 8 ماه را بدون یک ریال درآمد  سر کنیم و اجاره باشگاه را بپردازیم.

 

وی افزود: علاوه بر این در ایامی محدودی هم که باشگاه باز هست نیز مجبوریم به دلیل شیوع کرونا تعداد افراد کمتری را پذیرش کنیم و هزینه دیگری هم برای ضدعفونی کردن باشگاه به مخارج ما اضافه شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی نیز برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شده که بواسطه تعطیلی های زیاد کفاف هزینه های باشگاه در ایام تعطیل را نمی دهد و با ادامه دار بودن این تعطیلی‌ها اقساط این تسهیلات نیز به مخارج ما افزوده شده است.

 

یکی دیگر از باشگاه داران فاروج نیز در این باره  گفت:  ماه‌های زیادی با درآمد صفر مجبور به پرداخت هزینه های زیاد باشگاه شده‌ایم و اینطور که مشخص است ظاهرا کرونا همچنان باقی خواهد بود و  با این شرایط جامعه ورزش در حال نابودی است.

 

وی تصریح کرد: آیا نباید راهکاری برای ما اندیشیده شود و اگر کماکان تنها راه تعطیلی باشد باشگاه‌های ورزشی و جامعه ورزشی رو به نابودی و ورشکستی کامل پیش خواهد رفت.

 


80 درصد مبلغ قرارداد باشگاه داران بخشیده شد

آتنا فراهی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فاروج در این باره گفت: باشگاه‌های ورزشی همچون بسیاری دیگر از مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشاغل آسیب دیده از کرونا استفاده کنند که تاکنون 6 نفر از باشگاه داران شهرستان از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

 

وی همچنین افزود: در رابطه با تعطیلی باشگاه های ورزشی ما تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم و به محض ابلاغ تعطیلی یا بازگشایی به باشگاه داران شهرستان ابلاغ می‌کنیم.

 

فراهی گفت: در راستای حمایت از باشگاه‌های ورزشی باشگاه‌های که طرف قرارداد این اداره بودند سال گذشته 80درصد مبلغ قرارداد بخشیده و فقط 20 درصد پرداخت شد.

 

رئیس اداره ورزش جوانان شهرستان فاروج گفت: مقدار زیادی هم مواد ضدعفونی کننده تهیه شده که به محض بازگشایی باشگاه های ورزشی در بین باشگاه داران توزیع خواهد شد تا ضمن ضد عفونی و گندزدایی باشگاه ها ،باشگاه داران برای تهیه این مواد متحمل هزینه نشوند.

 

انتهای پیام/م.شادکام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک