جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۳۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۱۷ - ساعت ۱۱:۲۴
ورزشکاری که از مبارزه با حریف رژیم صهیونیستی سرباز زد؛

بالاتر از کسب مدال در مقابل رقیب اسرائیلی، آرمان های کشورم ایران است

الیاس علی اکبری، کاپیتان تیم ملی کوراش ایران و عضو تیم ملی جودو و کوراش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مسابقات سهمیه المپیک لندن مسابقه کلیدی و سرنوشت ساز بود، گفت: اما در این مسابقات از رقابت با ورزشکار اسرائیلی سرباز زدم، زیرا قطعاً بالاتر از آن مدال، آرمان هایی هستند که ما به عنوان یک ایرانی مسلمان داریم که بی شک برای ما مهم و ارزشمند است.
بالاتر از کسب مدال در مقابل رقیب اسرائیلی، آرمان های کشورم ایران است,

به گزارش سپهرآیین، به رسمیت نشناختن رژیم جعلی صهیونیستی توسط ایران در عرصه‌های متعدد آنها را بیش از پیش به خشم آورده است و در این مسیر سال‌هاست که ورزشکاران ایرانی در میادین مختلف ورزشی حاضر به رقابت با حریفان اسرائیلی نمی‌شوند، الیاس علی اکبری، از دیار شهرستان اسفراین، کاپیتان تیم ملی کوراش ایران و عضو تیم ملی جودو و کوراش جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۳ بصورت حرفه ای  وارد عرصه میادین ورزشی شد .

 

علی اکبری در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین با اشاره به اینکه تاکنون در مسابقات آسیایی و جهانی زیادی شرکت کرده ام، اظهار داشت: در مسابقات قهرمانی وردکاپ  کسب سهمیه المپیک لندن در سال ۲۰۱۱ که در کشور گرجستان برگزار شد، بعد از شکست تمام حریفانم به خصوص تاتا سوئدی از کشور گرجستان که جزو رنکینگ برتر دنیا است، در مرحله فینال با رقیبی از رژیم اشغالگر قدس روبرو شدم که از ادامه مسابقه انصراف دادم.


وی ادامه داد: در جدول مسابقات که از شب قبل مسابقه اعلام می شود، نام تیم اسرائیلی هم بود و اینکه ایران و اسرائیل در دو تیم کاملا متفاوت بودند و بعید می دانستم که با هم رودررو شویم، اما این اتفاق افتاد.


علی اکبری با اشاره به اینکه مسابقات سهمیه المپیک لندن مسابقه کلیدی برای من و شاید مسابقه ای سرنوشت ساز بود، گفت: اما برای کشورم ایران از مسابقه دادن با رقیب اسرائیلی سرباز زدم و بعد از بازگشت از این مسابقه برای همیشه از رشته جودو خداحافظی کردم  و فعالیتم را در رشته کوراش ادامه دادم.


وی با اشاره به اینکه جوایز نقدی که در این مسابقات اهدا می شود، ارزشی برای من نداشته است، گفت: کسب سهیمه المپیک برای من ارزشمند بود، زیرا هر ورزشکاری بعد از سالها آرزویش کسب سهمیه المپیک است که بتواند مدال قهرمانی را کسب کند، اما قطعاً بالاتر از آن مدال، آرمان هایی هستند که ما به عنوان یک ایرانی مسلمان داریم که بی شک برای ما مهم و ارزشمند است.


علی اکبری یادآور شد: زمانی که یک ورزشکار در یک مسابقه جهانی شرکت می کند، دیگر نام فرد و منافع شخصی فرد مطرح نیست، بلکه نام کشور است که می درخشد و ورزشکار در میدان مبارزه نماینده یک ملت و کشور خواهد بود.


وی با بیان اینکه ما هیچ وقت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم، افزود: ورزشکاران ایرانی با احترام به آرمان هایی که دارند، با گذشتن از منافع شخصی با حریفان اسرائیلی مبارزه نمی کنند و آنها را به رسمیت نمی شناسند، من نیز جزئی از این کشورم و در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنم و در هرجای دنیا باشم تابع قوانین و مقررات کشور هستم و آرمان های این کشور برای من ارزشمند و مهم است.


علی اکبری گفت: اگر 10 بار دیگر هم این شرایط برای من پیش بیاید، قطعا همین روند خواهد بود، زیرا انتخاب من کشورم ایران و مردمان این کشور هستند، تمام اهداف زندگی من در شعاع کشور ایران است و هیچگاه اسرائیل را به رسمیت نمی شناسم.

 

انتهای پیام/ حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک