شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۳۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ساعت ۱۰:۲۰
گفتگو؛

کرونا، کارگاهم را تا مرز تعطیلی پیش برد/ با همت و توکل تولید را به جریان انداختیم

مجتبی زمانی، کارآفرین جوان شیروانی که توانسته برای 6 نفر ایجاد اشتغال داشته باشد، با شیوع کرونا شرایط سختی را تجربه کرده و تا مرز تعطیلی پیش رفته اما با همت دوباره روی پای خود ایستاده و مجدد تولید را به جریان انداخته است.
کرونا، کارگاهم را تا مرز تعطیلی پیش برد/  با همت و توکل تولید را به جریان انداختیم  ,

به گزارش پایگاه خبری شیروان، کارآفرینی با توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها رابطه تنگاتنگی دارد و امروزه یکی از شاخص های توسعه در کشورهای روبه رشد محسوب می شود. به دلیل نقش و جایگاه ویژه کارآفرینان در روند پیشرفت و رشد اقتصادی، بسیاری از دولت ها در کشورهای توسعه یافته و پیشرو تلاش می کنند با حداکثر امکانات و بهره برداری از دستاوردهای تحقیقاتی، شماری از افراد جامعه را که دارای ویژگیهای کارآفرینی هستند به آموزش کارآفرینی و فعالیتهای کارآفرینانه هدایت کنند.

با توجه به اینکه در حال حاضر اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مردم یک کشور به خصوص قشر جوان تلقی می شود ایجاد و توسعه روحیه کارآفرینی در افراد امری ضروری به نظر می رسد.

نکته قابل توجه این است که با شرایط اقتصادی فعلی کشور، بحران کرونا و تحریم های ظالمانه ای که چندین سال است بر کشور لحاظ شده است، ایران بزرگ، بیش از هر زمان دیگر به کار و کارآفرینی نیاز دارد  تا همچون عقابی تیزپرواز در فضای پیشرفت و آبادانی و افتخار اوج گیرد.

 

 

ایجاد اشتغال برای 6 نفر

مجتبی زمانی، جوان ۳۸ساله شیروانی، مدیر خدمات برش و pvc که توانسته با ایجاد کارگاه برش چوب برای خود و 6 نفر دیگر ایجاد اشتغال داشته باشد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای ایجاد کارگاه برش کاری از هزینه شخصی استفاده کردم و هیچ وامی نگرفته ام و هم اکنون  12 سال است که به این حرفه مشغول هستم.

وی با اشاره به اینکه قطعا با توسعه این کارگاه می توانم نیروهای زیادی را به کارگیری کنم، گفت: در حال حاضر علاوه بر خودم دونفر در قسمت دستگاه نوار pvc و چهار نفر در قسمت دستگاه برشکاری مشغول به فعالیت هستند.

زمانی با بیان اینکه ابزار کار شامل دو دستگاه برش یک دستگاه نوار پی وی سی است، ادامه داد: ابزار مورد نیاز از استان تهران به واسطه نمایندگی اش در خراسان رضوی به دست ما می رسد.

این کارآفرین جوان شیروانی خاطرنشان کرد: تولیدات کارگاه شامل کابینت، سرویس چوب عروس، نوزاد و سایر تولیدات چوبی است، که در حال حاضر در داخل استان سفارش گرفته و تحویل داده می شود و تاکنون شرایط صادرات به خارج از کشور فراهم نبوده است.

 

 

کرونا کارگاه های تولیدی را تا مرز تعطیلی پیش برد

زمانی یادآور شد: کار ما سود مشخصی ندارد که رقم آن معلوم باشد بلکه بنا بر نوع تولیدات و سفارشات متغییر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حدود یک سال و نیم است که با شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی برای گروه زیادی از اشتغال ها ایجاد شده است، گفت: با تعطیلی کارگاه ها، مغازه ها، کمبود سفارشات و تولیدات روزهای سختی را گذرانده ایم و اینکه تا مرز تعطیلی هم پیش رفتیم.

زمانی با اشاره به اینکه کرونا وضعیت اشتغال را به حدی رساند که حتی حقوق نیروهای مشغول به کار هم به سختی پرداخت می شد، افزود: این در حالی که است که با تمام سختی هایی که وجود داشت، تولید را حفظ کردیم تا با تعطیل شدن کارگاه باعث بیکار شدن نیروها نشویم و در شرایط فعلی سفارشات مجدد بهتر شده است و تولیدات طبق روال قبل در حال انجام است.

 

انتهای پیام/ آیناز قربانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
Zm | 1400/02/05
0
0
خیلی هم عالی به امیدروزهای بهتر انشالله همیشه موفق باشین
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک