جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ساعت ۹:۲۲
رئیس اداره محیط زیست شهرستان راز و جرگلان مطرح کرد:

حمله ماهانه حیوانات وحشی به دام های راز و جرگلان

رئیس اداره محیط زیست شهرستان راز و جرگلان گفت: در شهرستان راز و جرگلان سالانه 10 تا ۱۲ بار حمله حیوانات وحشی به دام های اهالی اتفاق می افتد که تعدادی دام نیز تلف می شوند.
حمله ماهانه حیوانات وحشی به دام های راز و جرگلان,

سلیمان رخشا، رئیس اداره محیط زیست شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: متاسفانه در این شهرستان سالانه 10 تا ۱۲ بار حمله حیوانات وحشی به دام های اهالی اتفاق می افتد که تعدادی دام نیز تلف می شوند.

رخشا گفت: با توجه به اینکه در قانون برای جبران خسارت ناشی حمله حیوانات در حال انقراض شامل پلنگ و دیگر گونه های کمیاب به دام ها بودجه ای در نظر گرفته شده، با این وجود، در این ردیف بودجه ای پرداخت غرامت برای حمله گرگ به دام ها در الویت آخر تعریف شده است.

وی افزود: در عین حال، درصورتیکه اتفاق حمله گرگ به دام های این منطقه رخ دهد، پس از ارزیابی موضوع، پرونده ای در زمینه حمله گرگ به دام ها و برآورد خسارت مالی وارد شده به دامدار را تشکیل می دهیم تا شاید به دامدار خسارت دیده، پرداخت غرامت انجام شود.

وی یادآور شد: طی 10 سال گذشته بابت حمله گرگ به دام های این شهرستان، پرونده ها تشکیل شده اند، با این وجود، هنوز غرامتی بابت جبران خسارت به دامداران پرداخت نشده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان راز و جرگلان با تصریح بر این مطلب که دامداران باید دام های خود را بیمه کنند، افزود: این در حالی است که در این شهرستان بیشتر دام های سبک بیمه نیستند.

در عین حال، رخشا در خاتمه یادآور شد: اهالی این شهرستان درصورت بروز چنین اتفاقی برای دام های آنان واقعه را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

 انتهای پیام/رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک