شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ساعت ۱۴:۲۲
مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی اعلام کرد:

۲ مراکز اورژانس اجتماعی جدید در استان راه اندازی می شود/کودک و همسرآزاری بیشترین دلیل تماس ها با مراکز اجتماعی استان

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: دو مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های گرمه و جاجرم تا دو ماه آینده راه اندازی می شوند و فعالیت خود را آغاز می کنند.
 2 مراکز اورژانس اجتماعی جدید در استان راه اندازی می شود/کودک و همسرآزاری بیشترین دلیل تماس ها با مراکز  اجتماعی استان,

به گزارش خبرنگار عصراترک، اسماعیل قربانی، مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با موضوع زنان و خانواده اظهار کرد: در حال حاضر، در استان خراسان شمالی شش مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان و فاروج فعال هستند که در امور خانواده و آسیب های اجتماعی به افراد آسیب دیده خدمات ارائه می دهند.

قربانی گفت: در سال گذشته در شش مرکز اورژانس اجتماعی چهار هزار و 406 آسیب دیده پذیرش شدند که در مقایسه با سال 98 تعداد پذیرش شدگان تا 10 درصد افزایش داشته است.

وی به ترتیب همسر آزاری، کودک آزاری، اقدام به خودکشی، فرار از منزل و روابط فرا زناشویی را از مهمترین علل پذیرش افراد آسیب دیده در این مراکز عنوان کرد.

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: تا دو ماه آینده نیز دو مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های گرمه و جاجرم راه اندازی می شوند و فعالیت خود را آغاز می کنند.

قربانی همچنین از جذب 32 نیروی جدید در واحد اورژانس های اجتماعی استان از طریق برگزاری آزمون استخدامی خبر داد.

وی در ادامه به فعالیت مرکز خدمات شبانه روزی خط 123 بهزیستی استان نیز اشاره و اعلام کرد: در سال گذشته 22 هزار تماس با این مرکز انجام شد که در مقایسه با سال 98 تعداد تماس ها برای درخواست مداخله اجتماعی از این مرکز تا صد در صد افزایش یافت.

وی کودک آزاری، اقدام به خودکشی و همسرآزاری را از بیشترین علل تماس با مرکز 123 بهزیستی استان برای مداخله اجتماعی و حل مسئله عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی همچنین به فعالیت 47 مرکز مشاوره غیر دولتی و یک مرکز مشاوره دولتی در حوزه خانواده و مسائل اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: در سال 99، 13 هزار و 582 نفر با خط تماس 1480 این مراکز برای دریافت مشاوره ها تماس گرفتند که در مقایسه با سال 98 تعداد این تماس ها تا 140 درصد افزایش داشته است.

قربانی در خاتمه از بهره برداری مرکز خانه امن بهزیستی استان برای حمایت از زنان خشونت دیده در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک