چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ساعت ۲:۲
گزارش از وضعیت راه اندازی کارخانه کاغذ سنگی در فاروج؛

راه اندازی کارخانه کاغذ سنگی یک تیر و چند نشان

تولید کاغذ از کربنات کلسیم علاوه بر اشتغالزایی قابل توجه، از خام فروشی این ماده معدنی در شهرستان فاروج جلوگیری می‌کند و ضمن تولید محصولی استراتژیک، محصولی تولید می‌کند که کمترین آثار منفی را بر روی سیاره سبز ما دارد.
راه اندازی کارخانه کاغذ سنگی یک تیر و چند نشان,

به گزارش صبح فاروج، بهمن ماه سال 98 بود که کلنگ کارخانه کاغذ در شهرستان فاروج به زمین خورد، که اگر کرونا مجال داده بود تا کنون شاهد بهره برداری و تولید در آن بودیم، کارخانه‌ای که با سرمایه گذاری قابل توجه‌ بخش خصوصی علاوه بر اشتغالزایی، از خام فروشی در شهرستان جلوگیری و محصولی نیز تولید خواهد کرد که هم کاملا سازگار و به نفع محیط زیست است و هم بازار فروش مناسبی دارد.

کاغذ سنگ که با اسامی دیگری مثل کاغذ سنگی، کاغذ آهک یا کاغذ معدنی نیز نامیده می شود نسل جدیدی از کاغذ است که در سال های اخیر اختراع شده است،  ماده اولیه این کاغذ پودر کربنات کلسیم بوده که جایگزین استفاده از چوب درختان برای تولید کاغذ است.

دارا بودن قابلیت هایی نظیر مقاومت در برابر پاره گی، عایق در برابر آب، دفع چربی، قابلیت نوشتن بر روی کاغذ سنگ در زیر آب، مقاومت در برابر آتش گرفتن و شعله ور شدن، قابلیت شتسشوی کاغذ سنگ، قابلیت بازیافت در برابر اشعه نور خورشید و بسیاری از ویژگی‌های دیگر علاوه بر اینکه این محصول را محصولی آلترناتیو و جایگزین می‌کند، بلکه کمترین آثار منفی را بر روی سیاره سبز ما دارد.

 

جلوگیری از خام فروشی کربنات کلسیم 

احسان افتخاری رئیس اداره صمت شهرستان فاروج در این باره گفت: یکی از اهداف اصلی تاسیس این کارخانه جلوگیری از خام فروشی بود، باتوجه به اینکه ماده اولیه تولید کاغذ سنگی کربنات کلسیم بوده و در معادن منطقه ما هم این ماده معدنی فراوان است.

وی افزود: علاوه بر آن کاغذ محصولی استراتژیک است و برای تولید آن حجم انبوهی از درختان قطع می‌شود، بنابراین تولید این نوع کاغذ هم مانع از قطع درختان  و آسیب به طبیعت می‌شود و هم پاسخگو نیاز مصرف کننده است.

رئیس اداره صمت فاروج اظهار داشت: این خط تولید، تکنولوژی جدیدی است که سال 2016 بوجود آمده است و کاغذ را از کربنات کلسیم احصا می‌کنند و در این فرآیند هیچ نیازی به آب نیست و با توجه به بحران‌های کم آبی نکته مثبت دیگری در تولید این محصول است.

وی همچنین گفت: کارخانه تولید کاغذ از کربنات سدیم با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن کاغذ و ۱۰ هزار تن ظرف از کربنات کلسیم در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و با ۶۰ هزار متر مربع زیربنا و ایجاد ۱۱۵ فرصت شغلی در مرحله اول راه اندازی می شود.

وی افزود: محصولات این واحد تولیدی، گرانول ترکیبی بر پایه کربنات کلسیم و انواع محصولات کاغذی از کربنات کلسیم است و ظرفیت آن ۸۸ هزار تن محصول در سال است.

 افتخاری گفت: در حال حاضر سوله کارخانه تکمیل و تمام دستگاه‌های آن از کشور چین خریداری شده و به این کارخانه منتقل شده است اما متاسفانه شیوع کرونا مانع از حضور تکنسین‌های خارجی و نصب دستگاه ها شده است.

وی با بیان اینکه درصورت راه اندازی دستگاه ها توسط تکنسین‌های داخلی، دستگاه‌ها شامل گارانتی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بزودی با رفع این مشکل شاهد بهره‌رداری و آغاز به کار این واحد بزرگ تولیدی خواهیم بود.

 

انتهای پیام/م.شادکام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک