سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ساعت ۸:۵۰
کارشناس مسائل اقتصادی:

وضعیت فعلی بازار نشان از بی تدبیری و بی برنامه بودن دولت است / برنامه اقتصادی کشور در این دولت به شرط برجام بود

عبدالمجید شیخی با اشاره به اینکه شرایط بازار نشان از این دارد که مابه تفاوت ارز 25 هزار تومانی و چهار هزار و 200 تومانی را دلالان به جیب کشیدند، گفت: بنابراین وضعیت فعلی نشانه بی تدبیری، ناهماهنگی، بی برنامه بودن است و اینکه هیچ مدیریت واحد و یکپارچه ای در سطح این دولت دیده نشد.
وضعیت فعلی بازار نشان از بی تدبیری و بی برنامه بودن دولت است / برنامه اقتصادی کشور در این دولت به شرط برجام بود,

عبدالمجید شیخی، دکترای علوم اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با کمبود مرغ در ایام نوروز در بازار اظهار داشت: طی دو سال گذشته در جلسه ای مرغداران از وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی که چرا اجازه افزایش تولید داده نمی شود، گلایه مند بودند.

 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید مرغداری های کشور دو برابر ظرفیت مصرف عادی است، ادامه داد: این در حالی است که بنا به گزارش مجلس و دیوان محسابات سال 99 حدود 9 میلیارد دلار ارز چهار هزار و 200 تومان به خزانه برای واردات نهاده های دامی تخصیص داده شد، اما تاثیری که باید در مقابل روی قیمت عرضه شده به بازار دیده می شد، مشاهده نشد.

 

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه شرایط بازار نشان از این دارد که مابه تفاوت ارز 25 هزار تومانی و چهار هزار و 200 تومانی را دلالان به جیب کشیدند، گفت: بنابراین وضعیت فعلی نشانه بی تدبیری، ناهماهنگی، بی برنامه بودن است و اینکه هیچ مدیریت واحد و یکپارچه ای در سطح این دولت دیده نشد.

 

این دکترای مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: برنامه اقتصادی کشور در این دولت به شرط برجام بود و دولت می خواست برای مدیریت اقتصاد کشور به واردکنندگان دلال و داخلی و صادرکنندگان آمریکایی و اروپایی میدان دهد.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی، یکی از شاخصه های مهم یک دولت موفق درواقع برنامه تنظیم بازار عنوان کرد و گفت: دولت به عنوان نماینده اصلی بخش عمومی در اقتصاد موظف است تنظیم بازار را انجام دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با شرایطی که در ماه های اخیر و با رکود تورمی عظیمی که دولت طی 8 سال بر ملت ایران تحمیل کرده است، قدرت خرید مردم را به یک ششم رساند، از ثمرات شیفتگان قدرت، ثروت و شهرت بودند، که این پست مقدس دولت نظام جمهوری اسلامی ایران را اشغال کردند.

 

انتهای پیام./ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک