چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ساعت ۱۰:۲۲
کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی عنوان کرد:

" کاهش فرزندآوری" تهدیدی برای ایران / جذب نیروی کار از خارج کشور نتیجه پیری جمعیت

طوبی ولی پور با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه همه جوامع به خصوص کشور ایران از لحاظ افزایش جمعیت و فرزندآوری در حالت تهدید قرار گرفته است، گفت: با پیری جمعیت جامعه به سمت بیکاری یا به تعبیری جذب نیروی کار از خارج از کشور خواهد شد و این بزرگترین ضربه اقتصادی را به کشور خواهد زد.

طوبی ولی پور، کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی و مدرس حوزه و دانشگاه در  گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه طبق آیات، روایات و علوم روانشناسی خانواده در اسلام محل سکونت و آرامش روانی دو انسان است، اظهار داشت: اگر آرامش و سکونت صحیح نباشد زندگی سعادتمندانه نخواهد بود. 


وی با بیان اینکه عاطفه و محبت واقعی بین همسران زمان فرزند آوری ایجاد می شود، اظهارداشت:  از حسنات فرزندآوری، ایجاد مهر و محبت بیشتر بین همسران است.


ولی پور ادامه داد: وجود فرزند در زندگی همسران علاوه بر آرامش که به همراه دارد، ایجاد امید برای زندگی آینده را نیز به همراه خواهد داشت و باعث می شود همسران در زندگی پشتوانه محکم و در واقع آرامش خاصی را برای خودشان داشته باشند.


این مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: براساس بررسی های انجام شده در وضعیت خانوادگی و پرونده های طلاق یکی از دلایل جدایی بسیاری از زوج ها نداشتن فرزند در آن خانواده بوده است.

 

این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی گفت: گرچه تربیت درست فرزند و مسائل اقتصادی فرزندآوری ممکن است سخت باشد ، اما داشتن فرزند لذت هایی دارد که بر این سختی ها غلبه می کند.


ولی پور با بیان اینکه در دین اسلام وجود فرزند صالح در زندگی صدقه جاریه است، بیان داشت: به طور کلی هدف اصلی ازدواج زاد و ولد و تولید نسل است، زیرا اگر تولید نسل از تشکیل خانواده گرفته شود هدف اصلی گم خواهد شد و خانواده ها استحکامی نخواهند داشت.


وی یادآور شد: متاسفانه امروزه همه جوامع به خصوص کشور ایران از لحاظ افزایش جمعیت و فرزندآوری در حالت تهدید قرار گرفته است.

 

ولی پور اضافه کرد: فرزند علاوه بر خانواده برای جامعه نیز مزایایی از جمله وجود نسل های پی در پی و ایجاد جامعه کاری به ارمغان خواهد داشت، زیرا در غیر این صورت جامعه به سمت پیری می رود.


این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی ادامه داد: با پیری جمعیت جامعه به سمت بیکاری یا به تعبیری جذب نیروی کار از خارج از کشور خواهد شد و این بزرگترین ضربه اقتصادی را به کشور خواهد زد.


وی افزود: اگر بحث فرزندآوری در جوامع جدی گرفته نشود قطعا جامعه از تمامی لحاظها زیان می بیند، چون جامعه ای که با پیری جمعیت به پیش برود، جامعه قوی نخواهد بود.

 

ولی پور با اشاره به اینکه یکی از دلایل کاهش فرزند آوری بحث اقتصادی و تربیت سالم است، گفت: برای رفع معضل پیری جمعیت ابتدا با فراهم کردن موقعیت اقتصادی درست و سالم برای خانواده ها این امر محقق شود و این نیازمند است که دولت از نظر فرهنگی، آموزش و اقتصادی فعالیتش را در این زمینه آغاز کند تا بتواند کمک حال خانواده ها باشد.


وی اضافه کرد: همچنین تربیت فرزند ناصالح نه تنها برای خانواده بلکه برای جامعه نیز تاثیرات مخربی به همراه خواهد داشت و باعث می شود که دیگران و نسل جوان را از فرزند آوری فراری دهند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1400/01/15
0
0
کسی مشکلی با جذب نیروی کار خارجی ندارد، مگر ما خودمان آروزی رفتن به یک کشور پیشرفته را نداریم!؟ در ضمن تا چند سال آینده جمهوری اسلامی به یکی از ضعیف ترین کشورهای جهان تبدیل می شود که نه تنها توان جذب مهاجر ندارد بلکه سیل مهاجرت به کشورهای پیشرفته از آن به راه می افتد
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک