پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ساعت ۱۴:۴۹
امام جمعه آشخانه:

رئیس جمهور باید باکفایت و معتقد به توانمندی های داخلی و جوانان باشد

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به بیانات رهبری رئیس جمهور را موثرترین و پرمسئولیت ترین نهاد مدیریتی کشور خواند و گفت: رئیس جمهور باید با کفایت، با ایمان ، ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان به عنوان پشتوانه حرکت عمومی کشور و امیدوار به آینده باشد. 
رئیس جمهور باید باکفایت و معتقد به توانمندی های داخلی و جوانان باشد,

به گزارش خبر نگار عصراترک از مانه و سملقان حجت الاسلام احمدزاده، امام جمعه شهر آشخانه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: بیانات نوروزی مقام معظم رهبری در آغاز قرن ۱۴۰۰ در چند محور قابل بازخوانی است که ورود به قرن جدید نخستین محور می باشد .

وی محور دوم را شعار سال " تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی"، عنوان کرد و گفت: محور سوم بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با تحریم‌ها است که دو راه برای مواجهه با تحریم وجود دارد که راه اول راه خواهش و التماس به تحریم‌کننده است که طبعاً اوهم خواسته های استکباری اش را نشان می‌دهد و این راه ذلیلانه و از ملت ایران به دور است و  راه دوم راه استفاده از ظرفیت ها و نیروهای داخلی برای خنثی و بی اثر کردن تحریم هاست که این راه  ملت ایران است و آن را ادامه می‌دهند.

وی گفت: تامین وسایل بهداشتی مقابله با کرونا در داخل و افزایش توان علمی و افزایش حیرت انگیز قدرت دفاعی کشور از نمونه های اقدامات تحسین برانگیز ملت ایران برای تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ها است .

امام جمعه آشخانه گفت: یکی نفتکش حامل بنزین را از پنج دریا و دو اقیانوس و سه قاره در کنار کشور و نیروی دریایی آمریکا به دست مردم ونزوئلا می‌رساند و یکی هم نمی‌تواند روغن را از گمرک بندر شهید رجایی و مرغ را از مرغداری ها به دست ملت ایران برساند؛این است فرق مسئولین انقلابی که نگاهش به خداست و مسئولین غرب‌زده که نگاهش به کدخداست.

وی  تاکید کرد : غرب گرا ها در این نظام ریشه دارند در این نظام  مبارزه اصلی ما باید مبارزه با غرب‌گراها باشد تا اینها اصلاح نشوند به استقلال نخواهیم رسید.


امام جمعه آشخانه با تاکید بر اینکه باید در این شرایط بصیرت جامعه افزایش پیدا کند گفت : بصیرت سواد نیست،بصیرت بینش است. بصیرت یعنی نگاهت به شخصیت ها نباشد بلکه همواره به شاخص‌ها چشم بدوزی. 

وی افزود: بصیرت یعنی اینکه بدانی تاریخ تکرار میشود نه با جزئیاتش بلکه با خطوط کلی . یعنی اینکه بدانیم معاویه ها به سُست عنصر های سپاه امیرالمومنین دل بستند.

وی جنگ نرم و جنگ سخت را به حمله موریانه و گل تشبیه کرد و گفت: با ایستادگی در برابر گرگ شجاعت میخواهد اما در خطر موریانه بصیرت می‌خواهد چون از همان ابتدا  بی سر و صدا می آید و باید با بصیرت و شناخت و مبارزه کرد. در حمله گرگ چون با سر و صداست شما فرصت دارید برای واکنش فرار یا مقاومت مثل حمله صدام در جنگ؛ ولی در موریانه این امکان فراهم نیست.

وی نکته بعدی اهمیت فضای مجازی خواند و گفت: همه کشورها  فضای مجازی خود را  مدیریت می‌کنند اما برخی  به رها بودن فضای مجازی افتخار می‌کنند .فضای مجازی در کشور ما به با نظر مساعد وزیر مربوطه کاملا در اختیار بیگانگان است.

امام جمعه آشخانه تاکید کرد : نکته بعدی اهمیت ریاست جمهوری است، رئیس جمهور مهم ترین، موثر ترین ، پرمشغله ترین و پر مسئولیت ترین نهاد مدیریتی در کشور است. رئیس‌جمهور ۳۰۰ هزار مدیر منصوب می‌کند از وزرا و معاونین تا مدیرکل ها ،سفیران، استانداران و فرمانداران .۳۸ اصل قانون اساسی اختیارات رئیس جمهور؛ ۳۷ اصل اختیارات مجلس است، ۱۸ اصل اختیارات رئیس قوه قضاییه است و پنج از اختیارات ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام احمد زاده در پایان،  ویژگی رئیس جمهور مطلوب را برشمرد و گفت: رئیس جمهور باید با کفایت، با ایمان ،ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان به عنوان پشتوانه حرکت عمومی کشور و امیدوار به آینده باشد. 

 انتهای پیام/ صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک