پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ساعت ۸:۱۶
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد:

آماده کردن افراد برای زندگی مشترک با کلاس های پیش از عقد مقدور نیست

حسین اکبری گفت: آماده کردن افراد برای زندگی مشترک قطعا با چند ساعت یا جلسه کلاس و مشاوره پیش از ازدواج مقدور نیست، بلکه باید این پروسه از دوران کودکی در خانواده ها و اجتماع شکل بگیرد.
آماده کردن افراد برای زندگی مشترک با کلاس های پیش از عقد مقدور نیست,

حسین اکبری، عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد طلاق ها در پنج سال نخست زندگی مشترک و بین 10 تا 15 درصد طلاق ها در سال اول ثبت رسمی شکل می گیرد، گفت: طلاق، پدیده ای نیست که حاصل یک عامل باشد، بلکه ترکیبی از عوامل درگیر با هم آن را رقم می زنند.

وی ادامه داد: آماده کردن افراد برای زندگی مشترک قطعا با چند ساعت یا جلسه کلاس و مشاوره پیش از ازدواج مقدور نیست، بلکه باید این پروسه از دوران کودکی در خانواده ها و اجتماع شکل بگیرد، قطعا تعاملات بین والدین در خانواده و مهارت های مسئولیت پذیری اجتماعی، از همان دوران مهد کودک باید آموزش داده شود که شخصیت کودک در حال شکل گیری است.

وی عنوان داشت: بسیاری از موارد شاهد هستیم که به خاطر ساختار سنتی که در جامعه وجود دارد، پدر و مادر از ابراز عشق و محبت در خانواده در دید فرزندانشان خودداری می کنند و کودک یک روحیه سخت، زمخت و رابطه سرد بین پدر و مادر را شاهد است و آن ها را آموزش می بیند.

اکبری اظهار داشت: خیانت، فضای مجازی و اعتیاد معلول پدیده هایی هستند که مطرح شدند، زمانی که نظام ارزش هنجاری و راهکارهای حل مسائل تغییر می کند، افراد راحت به سمت اعتیاد و خیانت پیش می روند و بهانه ای برای طلاق و جدایی مطرح می شود.

وی گفت: تحقیقات نشان داده است که درصد زیادی از خانواده ها در ایران درگیر طلاق عاطفی هستند که متاسفانه یکی از حلقه های نهایی طلاق قانونی محسوب می شود.

دکترای جامعه شناسی یادآور شد: در صورتی که خانواده درگیر طلاق عاطفی باشد، زن و شوهر هیچ توان و جاذبه عاطفی در کنار هم ندارند و تنها به لحاظ فیزیکی در یک منزل هستند، که بسیاری از افراد به واسطه تعلقاتی از جمله فرزندان و فشار های اجتماعی، این سبک زندگی را تحمل می کنند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک