چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ساعت ۱۰:۳۰
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد:

۱۴ باند سارقان حرفه ای در استان متلاشی شد/ایجاد ایستگاه بازرسی ثابت در خروجی شهر فاروج

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: فرماندهی انتظامی استان در سال جاری 14 باند سارق حرفه ای را شناسایی و متلاشی همچنین چهار هزار و 80 نفر سارق خرد را نیز دستگیر کرد.
14 باند سارقان حرفه ای در استان متلاشی شد/ایجاد ایستگاه بازرسی ثابت در خروجی شهر فاروج,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: طی 11 ماه و 23 روز از سال جاری در استان 66 هزار و 453 فقره جرم رخ داد که در همین راستا، 15 هزار و 682 مجرم دستگیر شدند.

سردار مظاهری گفت: 93 درصد از دستگیر شدگان، مردان و هفت درصد از دستگیرشدگان زن بودند.

وی افزود: 55 درصد از دستگیرشدگان، سن 25 تا 39 سال همچنین 76 درصد از دستگیرشدگان بیکار بودند.

وی خاطر نشان کرد: 26 درصد از دستگیرشدگان بیسواد و تحصیلات زیر دیپلم همچنین دو درصد دیگر از دستگیرشدگان نیز دارای تحصیلات دانشگاهی بودند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه به موضوع وقوع نزاع و درگیری نیز اشاره و عنوان کرد: در استان طی 11 ماه و 23 روز از سال جاری 9 هزار و 157 فقره نزاع و درگیری رخ داد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

سردار مظاهری همچنین اعلام کرد: در استان، در مدت یاد شده از سال جاری 14 فقره قتل رخ داد که در مدت مشابه در سال گذشته 30 فقره قتل در استان رخ داده بود.

وی افزود: وقوع قتل در استان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 53 درصد کاهش یافت.

وی همچنین از دستگیری چهار هزار و 80 نفر سارق خرد در استان در 11 ماه و 23 رور از سال جاری نیز خبر داد و گفت: 80 درصد از این سارقان دستگیر شده، بیکار بودند.

سردار مظاهری، بیکاری، اعتیاد و شیوع بیماری کرونا را از علل اصلی افزایش وقوع سرقت های خرد در استان برشمرد.

افزون بر این، وی از اجرای 34 طرح مبارزه با سرقت در سطح استان طی سال جاری خبر داد و اعلام کرد: در همین راستا، 14 باند سارقان حرفه ای شناسایی و متلاشی شدند که یک باند سرقت از آنها به صورت خانوادگی در سطح 28 استان دیگر نیز سرقت انجام داده بودند.

وی همچنین از کاهش 42 درصدی سرقت احشام در استان طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: این کاهش سرقت در راستای آگاه سازی، هشدارهای اعلام شده و دستگیری سارقان احشام در استان بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود به فعالیت پلیس اقتصادی و همکاری نیروی انتظامی استان با دستگاه های ذی ربط در زمینه نظارت بر بازار نوروزی و مبارزه با قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه کالا نیز اشاره و اظهار کرد: به طور مستمر باید نظارت بر بازار و عرضه کالا به صورت جدی انجام شود.

در عین حال، سردار مظاهری به نبود امکان لازم برای برپایی ایستگاه های ایست و بازرسی ثابت در مبادی ورودی و خروجی استان نیز اشاره و اعلام کرد: درصدد هستیم تا ایستگاه بازرسی ثابت در خروجی شهر فاروج به استان خراسان رضوی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/قهرمانی  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک