جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ساعت ۸:۵۸
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد:

اشتغال زایی برای ۳۰۰۰ مددجو کمیته امداد در خراسان شمالی/ حمایت از طرح های دانش بنیان در راستای ایجاد اشتغال

مجید الهی راد گفت: در راستای محرومیت زدایی در استان خراسان شمالی طی سال جاری تاکنون تعداد سه هزار و 353 مورد اشتغال با اعتباری بالغ بر 147 میلیارد تومان اجرایی شده است.
اشتغال زایی برای 3000 مددجو کمیته امداد در خراسان شمالی/ حمایت از طرح های دانش بنیان در راستای ایجاد اشتغال,

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در راستای اشتغال زایی اظهار داشت: در حال حاضر دو طرح دانش بنیان در مرحله اجرا قرار گرفته اند که در مجموع برای هشت نفر ایجاد اشتغال داشته است.

وی ادامه داد: کمیته امداد استان خراسان شمالی با هدف حمایت از طرح محصولات تولیدی هوشمند الکترونیک در سال 98 مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات امداد و 50 میلیون تومان از محل اعتبارات تبصره 16 بانک به این شرکت دانش بنیان اختصاص داده است.

الهی راد گفت: علاوه بر این در سال جاری برای توسعه کار مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات کارآفرینی از محل اعتبارات بانکی به این شرکت پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه با راه اندازی این شرکت به صورت مستقیم برای هفت نفر ایجاد اشتغال شده است، گفت: این شرکت دانش بنیان در زمینه ساخت سرپیچ هوشمند الکترونیک، هوشمند ساز همه کاره، هوشمند ساز کولر، پریز هوشمند فعالیت دارد.

الهی راد یادآور شد: همچنین شرکت دانش بنیان دیگری تحت عنوان ساخت دستگاه ضدعفونی کننده ویروس کرونا در سال 99 فعالیتش را آغاز کرده است که برای ساخت نمونه اولیه این دستگاه بلغ 50 میلیون تومان به آن اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه ضدعفونی کننده به مرحله ثبت ملی رسیده است، گفت: قابلیت ضدعفونی همزمان دست و پا، تب سنجی با دقت بالا، عدم نیاز به برق جهت کارکرد از جمله ویژگی های این دستگاه می باشد.

الهی راد در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر شرایط مادام العمر بودن حمایت از مددجویان گفت: در استان کسی به صورت مادام العمر تحت پوشش قرار نمی گیرند و هدف این است که مددجویان بعد از توانمند سازی از پوشش کمیته امداد خارج  شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان شمالی اضافه کرد: این سازمان در راستای محرومیت زدایی از استان، کلیه خدمات که در سرفصل های امداد از جمله اشتغال، مسکن، فرهنگی، درمانی و ... است را انجام می دهد.

الهی راد افزود: که در همین راستا در سال جاری سه هزار و 353 مورد اشتغال با اعتباری بالغ بر 147 میلیارد تومان، دو هزار و 791 خدمت عمرانی با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد و 800 میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است.

وی همچنین به پرداخت 753 جهیزیه در سال جاری با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: در حوزه پرداخت وام های قرض الحسنه در مجموع 6 هزار و 613 فقره وام با اعتباری بالغ بر 52 میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک