چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ساعت ۱۳:۱۷
مدیرعامل آتش نشانی بجنورد اعلام کرد:

۲۰۰ باب منزل و فضای تجاری در آتش سوختند/آماده باش ۸۹ آتش نشان در شب چهارشنبه سوری

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: 160 باب واحد مسکونی و 40 فضای تجاری در شهر بجنورد امسال به علل مختلف در آتش سوختند.
200 باب منزل و فضای تجاری در آتش سوختند/آماده باش 89 آتش نشان در شب چهارشنبه سوری,

مجید گریوانی، مدیرعامل آتش نشانی بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: از ابتدای امسال تا 18 اسفند ماه جاری آتش نشانی بجنورد برای مقابله و مهار هزار و 522 حادثه به محل حادثه اعزام شد که 668 فقره آن مربوط به وقوع حوادث و 854 فقره نیز مربوط به وقوع آتش سوزی بوده اند.

گریوانی گفت: تعداد حوادث گزارش شده به آتش نشانی و اعزام آتش نشانان به محل حوادث در سال جاری در مقایسه با سال گذشته تا 15 درصد کاهش یافته است.

وی درباره وقوع آتش سوزی ها در سال جاری عنوان کرد: بیشترین آتش سوزی ها مربوط به آتش سوزی علف های هرز و کلش های مزارع با 244 فقره، آتش سوزی منازل مسکونی با 160 فقره، آتش سوزی فضای سبز و پارک های جنگلی با 156 فقره، آتش سوزی وسایط نقلیه با 88 فقره و آتش سوزی فضای تجاری با 40 فقره بوده اند.

وی گفت: بیشترین علت وقوع آتش سوزی ها وجود نقص فنی در سیستم های برقی در منازل و فضاهای تجاری، مجاورت مایعات اشتعال زا با شعله آتش، آتش بازی بچه ها و آتش سوزی های عمدی بوده اند.

گریوانی درباره وقوع حوادث در سال جاری نیز بیان کرد: بیشترین حوادث گزارش شده به آتش نشانی  بجنورد مربوط به رفع حیوانات مزاحم با 206 فقره، حبس شدگی به 180 فقره، حبس شدگی در آسانسور با 113 فقره و گازگرفتگی با 25 فقره بوده اند.

وی در ادامه یادآور شد: در سال جاری در جریان وقوع آتش سوزی های اشاره شده 23 نفر مرد و 10 نفر زن مصدوم و به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی افزود: در جریان وقوع حوادث اشاره شده نیز 36 نفر مرد و 24 نفر زن مصدوم همچنین 15 نفر مرد و چهار نفر زن فوت شدند.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد در خاتمه به برنامه در دستور کار آتش نشانی بجنورد برای مقابله با حوادث چهار شنبه سوری نیز اعلام کرد: علاوه بر اینکه برای آماده سازی نیروهای آتش نشانی بجنورد چند مانور را برگزار کرده ایم همچنین برنامه ریزی شده است که در همان شب 89 نیروی آتش نشان با 17 دستگاه خودرو در 17 نقطه شهر بجنورد مستقر شوند.

وی افزود: با واحد فضای سبز شهرداری بجنورد نیز مکاتبه کرده ایم تا تمامی شاخه های هرس شده درختان از سطح پارک ها و معابر داخل شهر جمع آوری کنند.

گریوانی تاکید کرد: از شهروندان انتظار خواهیم داشت که در شب چهار شنبه سوری برای کنترل شیوع بیماری کرونا و کاهش حوادث در این شب از منازل خود خارج نشوند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک