جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ساعت ۱۱:۱
کارشناس مرتعداری اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی خبر داد:

صرف ۴ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای احیای مراتع استان

کارشناس مسئول مرتعداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: چهار میلیارد و 977 میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای احیای مراتع استان از سال 97 تا به کنون هزینه شده که هنوز 660 میلیون تومان دیگر از این اعتبار ابلاغی نیز باید اختصاص داده شود.
صرف 4 میلیارد تومان اعتبار  از صندوق توسعه ملی برای احیای مراتع استان,

محمد نوری، کارشناس مسئول مرتعداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: طی سه سال گذشته ابلاغ و اختصاص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی به خراسان شمالی برای احیای مراتع استان به منظور پیشگیری از فقر پوشش گیاهی مرتعی و حفظ تعلیف دام از مرتع اختصاص یافته است.

نوری گفت: در سال 97، از محل صندوق توسعه ملی مبلغ یک میلیارد و 877 میلیون تومان اعتبار برای احیای مراتع استان اختصاص یافت که با این اعتبار، عملیات تبدیل دیم زار کم بازده به پربازده با انجام کشت یونجه در سطح هزار و 209 هکتار انجام شد.

وی همچنین افزود: در سطح هزار و دو هکتار عملیات کپه کاری، در سطح 343 هکتار بذرپاشی، در سطح 110 هکتار نهال کاری، در سطح 41 هکتار مراقبت و آبیاری، احداث 30 باب آبشخور و احداث 27 دهنه چشمه اجرایی شدند.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال 98 نیز از محل صندوق توسعه ملی مبلغ دو میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای احیای مراتع استان اختصاص یافت که به علت افزایش تورم، سطح اجرایی عملیات احیای مراتع استان در این سال کاهش یافت.

نوری افزود: با اختصاص این اعتبار در سطح 930 هکتار عملیات تبدیل دیم زار کم بازده به پربازده، در سطح هزار و 10 هکتار عملیات کپه کاری، در سطح 162 هکتار عملیات نهال کاری، در سطح 201 هکتار عملیات مراقبت و آبیاری همچنین احداث 21 باب آبشخور و احداث 18 دهنه چشمه در سطح مراتع انجام شدند.

وی در ادامه اعلام کرد: امسال نیز از محل صندوق توسعه ملی مبلغ یک میلیارد و 560 میلیون تومان اعتبار ابلاغ شد که تا به کنون 900 میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی گفت: با این اعتبار اختصاص یافته در سطح 600 هکتار عملیات کپه کاری، در سطح 330 هکتار عملیات تبدیل دیم زار کم بازده به پربازده، در سطح 272 هکتار عملیات مراقبت و آبیاری انجام شده اند و عملیات نهال کاری نیز در بهار 1400 اجرایی می شود.

کارشناس مسئول مرتعداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: مصوب شده بود که اعتبار استانی نیز به اجرای عملیات احیای مراتع استان اختصاص داده شود که طی سال های 97 و 98 هیچ اعتبار استانی اختصاص نیافت.

وی عنوان کرد: برای سال جاری نیز مصوب شده که 520 میلیون تومان اعتبار استانی اختصاص داده شود که تا به کنون فقط 200 میلیون تومان اختصاص یافته است.

نوری افزود: این اعتبار برای احداث آبشخور و بهسازی چشمه در مراتع استان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک